13/7 adapter til trailer

Hej,

Jeg har haft en Opel Insignia i et års tid, hvor der blev eftermonteret træk. Jeg har et par gange lånt en kammerats trailer, og den har 13 poler ligesom min bil.

Dog har jeg tænkt, at jeg hellere måtte købe en 13/7 adapter, hvis jeg en dag skulle komme til at køre med en trailer, som har 7 poler. Det endte med så en her: http://www.harald-nyborg.dk/p2726/adapter-13-7-12v

Igår var jeg forbi tanken og leje en trailer, og adapteren kom i brug. Det var et værre lysshow: Den kunne blinke til højre men ikke til vestre, og der var intet bremselys. Efter lidt lirken frem og tilbage kunne den dog både blinke og vise bremselys, men bilens computer brokkede sig stadig jævnligt. På tanken havde de også en adapter, som jeg lånte, og med den var mønstret lidt anderledes, men stadig ikke helt funktionelt.

Er jeg bare uheldig med begge adaptere?

/Morten

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

JA

køb en kvalitets adaptor og lad være med at køre med den i dit 13 polede stik når du IKKE har anhænger på


"AUTOELEKTRIKEREN"
Der fulgte en Westfalia adaptor med til min bil, den virker til at være ok kvalitet.

Jeg har da ikke fået ødelagt den endnu :-)

Mvh. Ole
Hej Mortenn
Køb en adaptor hos en af de større camping vogns forhandlere - de ved hvad der duer - gider ikke at få klager
polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Jeg købte en hos Auto G, den fik blinklyset til at blinke alt for hurtigt, men alt lys virkede..(den blinkede hurtigt bare adapteren sad i stikket uden at anhængeren var tilsluttet)
Så købte jeg en ved Mersedes/Renault den virker...
Hvis du har en autoelektrikker i nærheden, så køb den der...

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
nogle biler ændrer hastighed på blink så snart de registrerer at der er et stik i tilslutningen (f.eks. en adaptor) uanset om der er et forbrug eller ej
polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Skrevet af polobjørn på 26-03-2016 19:03
nogle biler ændrer hastighed på blink så snart de registrerer at der er et stik i tilslutningen (f.eks. en adaptor) uanset om der er et forbrug eller ej
polobjørn

 

 

Der er min arb. bil en Renault trafic årg 14, da jeg købte en adabter ved forhandler var det hele i orden.

 

Så der er åbenbart forskel

 


Vi prøver igen, i morgen --
Det kunne lyde meget som om, at den adaptor ikke får forbindelse til stellet. Mine forældres adaptor havde samme problem, hvilket også gav en masse problemer med lyset når der blev bremset, eller blinket. Jeg kunne så løse det ved at stikke en ligekærv skruetrækker ned i stelbenet og vride de 2 dele der udgør stel benet lidt fra hinanden, så der igen var fuld kontakt.
https://sw11599.smartweb-static.com/upload_dir/blog/Stik/13-pol.png
Tak for input til alle.

Jeg kan se, at Opel har en adapter blandt sine accessories (!), så den prøver jeg lige. Fortsættelse følger.

/Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis