Grus eller fliser til indkørsel/gårdsplads?

Vi bygger nyt hus på landet, og får derfor en indkørsel/gårdsplads, hvor vi skal vælge om vi vil have grus eller fliser.

Hvad tror I der er nemmest at holde grus eller fliser? Hvad er prisforskellen ca. på grus og fliser?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor stort et areal taler vi om. Du kan få lagt belægning for omkring 80 kr m2 hvis der er rettet af til sand. Hvad angår perle grus tror jeg sørme ikke det koster i nærheden af det beløb.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg har en forestilling om at det kan være et stort areal "ude på landet" Så jeg ville lave fliser tæt på husets indgange, men en grus indkørsel er meget billigere at lave. Det er ca. det samme i forarbejdet med stabil grus, men så sparer du jo belægning. Og skulle du fortryde om 5 - 10 år (når lottogevinsten er der, den store) Så er underlaget jo kørt godt fast, og det er lige til at lægge belægning ovenpå.
Jeg havde sådan en indkørsel i 20 år før der blev lagt belægningssten på.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har en forestilling om at det kan være et stort areal "ude på landet" Så jeg ville lave fliser tæt på husets indgange, men en grus indkørsel er meget billigere at lave. Det er ca. det samme i forarbejdet med stabil grus, men så sparer du jo belægning. Og skulle du fortryde om 5 - 10 år (når lottogevinsten er der, den store) Så er underlaget jo kørt godt fast, og det er lige til at lægge belægning ovenpå.
Jeg havde sådan en indkørsel i 20 år før der blev lagt belægningssten på.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skal der ikke også stenmel oven på stabilgruset, for ikke at køre stabilgrus op i den øverste gruslag?

Jeg tror ikke at stenmel hjælper på det. Men stabilgrus laget skal laves omhyggelig med fald så der ikke kommer til at stå vandpytter. Og så skal det naturligvis tromles/stampes godt. Men skal en grusplads se rigtig godt ud, skal man hav monteret sin havetraktor (eller grå ferguson måske i det her tilfælde) med en lille fjeder rive, som man kan køre pladsen over 1-2 gange pr. måned.

Deb flotteste plads jeg kan huske, var hos en af mine faste kunder og gode ven. En svinefarm med en meget stor gårdsplads. Han havde en lille traktor med en fjederharve, som blev kørt over hele pladsen hver lørdag. Så man havde næsten ikke lyst til at være den første der kørte ind på pladsen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis