Vaskemaskine Bosch vario perfekt max 7

Jeg er lige flyttet fra en lejlighed til en anden i samme bebyggelse blot lidt ældre. Tager selvfølgelig min vaskemaskine med som har været tilsluttet med et 5 benet stik, hvor der har været tilsluttet en fase en 0 og en jord.
Min søn sætter så stikket i den nye lejlighed og vil tænde for vaskemaskinens. Der sker det at der lyder et højt smæld eller bang foran på maskinen ved tænd/ pauseknappen og maskinen virker ikke mere.
Spørgsmål 1. Burde hi-fi relæet ikke have slået fra
Spørgsmål 2. Er det en sikring i maskinen der er gået og kan jeg evt. Selv skifte denne.

Eft. Skiller jeg stikket af og ser på afbryderen at stikket havde 2 ben til fase og ingen til 0

Mimadi
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Og velkommen i rækken af folk der har fået deres vaskemaskine ødelagt af forkert strømtilslutning. Det er ærgerligt, men det er næsten helt sikker elektronik delen der har taget skade. Hvis du er heldig har den et overspændingsmodul, som så har slået en sikring. Måske kan den køre igen, men der er ikke mange chancer
HPFI skal ikke slå fra af den grund. Den skal kun slå fra hvis der går strøm til jord.
Prøv at tilslutte den rigtig, tjek at der er 240 volt spænding på, og se om den kan noget. Ellers skru toppen af og du kan sikkert se at der er brændt noget af i "hjernen"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis