Mangler lys på speedfight 2

Hej.

Jeg har en Peugeot speedfight 2, som mangler nær, fjern og bag lys. Blink og stop lys virker som det skal.

Knallerten starter og kører som den skal, heldigvis. Batteri er ikke defekt.

Jeg har ingen hjælpemidler til at fejlrette, men måske en eller flere kan hjælpe Mig med at lokalisere fejlen...

Lyset burde selv tænde når motoren starter, der er kun en omskifter mellem nær og fjern lys.

Danny
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Højst sansynligt er det baglyspæren der er sprunget. Skift den og du har lys over hele linien. 

Ønsker en god og oplyst påske til herren. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Fangen på 23-03-2016 17:21
Pæren er ny og der er ikke strøm til pærerne. 😊

Så gennemgå ledningen ud til bagpæren incl. stikkene.  

Selv en ny pære kan være defekt eller sidde i en fatning så den ikke kar elektrisk kontakt. 

Det korte med det lange på de modeller er, når bagpæren ikke har elektrisk forbindelse er der heller ikke lys i forpæren. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har set ledningen efter, det jeg kan se. Og kan ikke se nogle brud. Jeg tænker lidt at stator ikke levere som den skal.... Men jeg aner ikke hvordan jeg tjekker den..

Håber lidt på at en der har forstand på det, bor nær Korsør og vil komme forbi. S. Men jeg takker for al hjælp. S

Gælder det med lyset så den anden vej rundt? Det er ikke helt smart lavet med det lys.. En ting er at der ikke er lys bagpå men at det forsvinder foran er da skørt. S.
Skrevet af Fangen på 23-03-2016 18:02
Jeg har set ledningen efter, det jeg kan se. Og kan ikke se nogle brud. Jeg tænker lidt at stator ikke levere som den skal.... Men jeg aner ikke hvordan jeg tjekker den..

Gælder det med lyset så den anden vej rundt? Det er ikke helt smart lavet med det lys.. En ting er at der ikke er lys bagpå men at det forsvinder foran er da skørt. S.

Det finder du hurtigt ud af ved og måle spændingen over batteriet og starte motoren, den skal stige når du gasser op.

Det er jeg enig med dig i. Men desværre er det lavet på den måde. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis