Tankmåler

Jeg har et Yamaha LCD marine meter hvor tankmåleren viser modsat..... Jeg har monteret en ny tankmålet da den gamle ikke viste præcis nok..... Den viste også modsat....,, so what to do?? Jeg vil mene at byttede man de 2 ledere på måleren vise modsat men desværre. Har vedhæftede et billede af tankmåleren

Mvh

 

Thomas

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej T.

Det med "modsat" kan jeg ikke hjælpe med - men jeg vil give det gode råd, at man altid "kalibrerer" sin tankmåler.
Selve tank-skalaen er som regel ret upræcis - uden nøjagtige tal.
Lav en skitse af skalaen ELLER lim noget på glasset, så du kan skrive tal.
Fyld tanken op med 10,o liter ad gangen, og skriv på skalaen præcist indhold.

Personligt har jeg også lavet en "loddesnor" til tanken - det er en møtrik i en blød læderstrimmel, som også har fået præcise streger.
Lædersnor kan bruges, fordi så kan du se farven af benzinen - det kan du ikke på alle mulige andre snore.

Så har du et instrument som ret præcist plus/minus 3-4 liter viser indhold.
Til dobbeltkontrol hvis man er i tvivl om instrumentet er blevet utilregneligt - brug snoren.

Ja det er bare et forslag, så man er helt sikker på ikke at føle sig dum derude (=løbet tør)


To ulykker kommer sjældent alene.

Ja det er jo nok ikke en snor med møtrik du søger..

Der findes to forskellige type tankmålere, og de virker forskellige.
USA bruger målere der viser ca 240 ohm ved tom tank, og ca 25 ohm ved fuld tank.
Den europæiske viser omkring  10 ohm ved tom, og ca 180 ohm ved fuld tank.

Så er der ikke en omskifter i dit instrument skal du have en anden tankmåler..
Har du et ohm-meter kan du jo måle lidt på tankmåleren.


Vi prøver igen, i morgen --
Det er nok der problematikken skal findes, så for at kunne få det til at virke skal jeg have en tankmåler hjem fra USA, eller tilfredsstille mig med den viser modsat 😱

Mvh

 

Thomas

Det ser ud som om de har tankmålere her, der kan bruges til begge typer.
http://www.bue-net.dk/index.php?cPath=1_887

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Du må jo kunne følge det gode råd som Elida beskriver, ved at opmærke din egen skala.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nu går spørgsmålet ikke på at lave min egen skala, den tankmåler der sidder monteret på kan ikke nå brændstoffet der ligger i bunden af tanken, dvs den viser tom når tanken er ca 1/2 tom så kan jeg kun bruge ca 80litet af de 150liter jeg har til rådighed. Så derfor vil jeg gerne have den tankmåler jeg har som udnytter alle 30 cm i højden til at måle på. Jeg syntes at have kunne læse mig frem til at mit meter kan bruges til både US og EU modeller

Mvh

 

Thomas

Ja Mr T - jeg forstår slet ikke hvad du skriver om nu.
Det du skriver er meget svært at få til at hænge sammen - måler modsat / dyb tank / US og EU.
Jeg tror at jeg melder pas nu.
MVH A

To ulykker kommer sjældent alene.
Den viser tom på tankmåleren når den er fuld. (Modsat) som skrevet længere oppe i tråden er US 240 ohm ved tom tank hvor EU er 10 ohm. Man skal huske at følge med hele vejen

Mvh

 

Thomas

Jamen hvad er så lige EU og US - ? det har jag da læst men aner ikke havd det er.

To ulykker kommer sjældent alene.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis