Tankmåler

Jeg har et Yamaha LCD marine meter hvor tankmåleren viser modsat..... Jeg har monteret en ny tankmålet da den gamle ikke viste præcis nok..... Den viste også modsat....,, so what to do?? Jeg vil mene at byttede man de 2 ledere på måleren vise modsat men desværre. Har vedhæftede et billede af tankmåleren

Mvh

 

Thomas

Jeg har et Yamaha LCD marine meter hvor... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Europa/USA amerikansk

Mvh

 

Thomas

På det link der er længere oppe i tråden kan jeg se at der er givere til tankmåler der passer til forskellig højde af tanken. 25 - 40 - 50 cm f.eks. Det er naturligvis en forudsætning at giveren kan nå bunden i tanken.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det rigtigste vil natirligvis være, at du skaffer en giver, der passer tildit instrument (Yamaha.dk ?)
En rimeligt god elektroniktekniker kan imidlertid nemt lave en lille "dims", der vender output fra den giver du har til det modsatte

Finnband
Har fundet frem til en vendemodstand, sjovt nok er prisen 399kr alle steder..... Ja det ville være mest korrekt og købe en sensor der passer, men kunne jeg nu bruge det jeg i forvejen har ville det være at foretrække. Har læst mig frem til at mit instrument burde kunne tage både EU og US sensorer, men om jeg tilslutter til den ene eller anden ledning vender den stadigvæk modsat 😱

Mvh

 

Thomas

Det vil ikke hjælpe at vende ledningerne rundt, skal dit instrument kunne bruges til begge typer, skal der være flere tilslutningsmuligheder på instrumentet, end til de to ledninger føleren har (3 eller 4) eller der skal sidde en omskifter bag på instrumentet. (den kunne også sidde inden i instrumentet)

Det kan jo også være det kan ændres i opsætningen rent software, når det er et elektronisk instrument.

 

Her har de lidt rabat på vende modstanden, den står til 339,15 kr.

www.bue-net.dk/product_info....ts_id=7725


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Som jeg lige skrev er det 2 forskellige tilslutnings muligheder, men status er stadigvæk at den viser som ved fuldtank og omvende. Vende modstanden er ikke speciel interesant så kan jeg lige så godt købe en ny sensor...... Men hvis jeg ikke vende tom til fuld og omvendt kan jeg igen lige så godt beholde det jeg har

Mvh

 

Thomas

Som jeg lige skrev er det 2 forskellige tilslutnings muligheder, men status er stadigvæk at den viser som ved fuldtank og omvende. Vende modstanden er ikke speciel interesant så kan jeg lige så godt købe en ny sensor...... Men hvis jeg ikke vende tom til fuld og omvendt kan jeg igen lige så godt beholde det jeg har

Mvh

 

Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis