Nedrivning af gips-væg

Hej!

Jeg skal i gang med at rive en gipsvæg mellem vores køkken og spisesue ned. I den forbindelse har jeg to udfordringer som jeg ville høre folk herinde om:

  1. Langs den væg der skal rives ned står et køkkenbord med skuffelementer. Jeg ville egentlig gerne lade en del af væggen stå således der er væg bagved denne bordpade. Vil det kunne lade sig gøre eller skal jeg rive hele væggen ned og bygge en ny lavere væg op. Jeg tænker et umiddelbart er en udfordring fordi det nuværende stål jo er boret op i loftet
  2. Lofterne i to ru er forskellge. I det ene er der stuk og det andet er der nedhængt loft. Da jeg ikke vil ødelægge stukken vil je gerne lade et stykke af væggen sidde i toppen. Igen tænker jeg det er en udfordring da de lodrette stålbjælker jo er sat fast i gulvet som det er nu. Disse skal jo fjernes så skellettet vilhænge frit fra loftet.

Jeg har vedhætet en tegning der gerne skulle illustrere mit projekt og udfordringerne ifbmmed at lade noget af en eksisterende væg sidde i top og bund dels for at beholde stukken og dels for at have lidt væg bag køkkenbordpladen.

Håber I kan hjælpe.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS

Du kan godt skære væggen over de 2 steder. Hvordan kommer jo lidt an på hvilke værktøj du har. Du skal under alle omstændigheder skrue et lige bræt op til at køre efter. Du kan bruge en lille vinkelsliber eller en bajonet sav med metalklinge.

Så bruger du de stålbjælker du får til overs til at montere imellem på begge kanter. Øverst reparerer du så med en gips. strimmel. Nederst kommer det jo an på hvad slutresultatet skal være.

Jeg ville IKKE beholde den øverste væg. Men derimod tage tyren ved hornet, pille det nedhængte loft ned i køkkenet og fortsætte stukoftet. Jeg står over for noget lignende. Har lavet stuk i 3 rum i stueetagen, men mangler køkken/alrum. Der er der en udfordring med et 110 mm afløbsrør fra 1. sal, en lille del af trappen kommer ind over det nedsænkede loft, der ligger der nogle varmerør, og så er der lige en bærende jernbjælke der helst skal blive der.  Men det skal løses, måske med en lidt mindre lofthøjde end de andre rum.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jamen så er det "bare" at save det hul, og så få kanterne repareret bagefter. Det skal nok blive hængende.
På den nederste skal du prøve at få en gennemgående lægte træ eller stål, så væggen bliver stabil. Den øverste er kortere og er ikke udsat for noget påvirkning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej. Ved dit oplæg er skrevet for mange år siden..men må lige høre hvordan det gik med loftet og loftforskellen. Vi står med samme opgave. Vores gipsvæg er dog bygget op i træ. Men kan man bare skære der hvor man vil have “nedhænget” siddende i loftet og så skrue træ op til finish?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis