Omfangsdræn, entreprise forsikring ?

Hej LDS,

Jeg står og skal have lavet et omfangsdræn,indskudsdræn og isolering af kældervæg. Det hele foretages af entreprenør.

Jeg overvejer om det er nødvendigt med entreprise forsikring da jeg tænker entreprenørens forsikring dækker.

Har i nogle erfaringer med dette ? hvad gjorde i selv ?

Mvh

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Jaykdk på 22-03-2016 11:56

Hej LDS,

Jeg står og skal have lavet et omfangsdræn,indskudsdræn og isolering af kældervæg. Det hele foretages af entreprenør.

Jeg overvejer om det er nødvendigt med entreprise forsikring da jeg tænker entreprenørens forsikring dækker.

Har i nogle erfaringer med dette ? hvad gjorde i selv ?

Mvh

 

VI fik lavet omfangsdræn sidste år, hvor vi ligeledes fik lavet isolering af kælderydervæggen. Det har vi ikke fortrudt et eneste sekund. (Bortset fra da vi skulle betale regningen )

Men jeg valgte at tegne en entrepriseforsikring selvom jeg havde med en - på papiret - kapitalstærk entreprenør at gøre. Jeg turde ikke tage chancen og da forsikringen kostede 5tkr. så var det ca. 3,5% af den samlede sum. 

Men jeg er nok også lidt mere en livrem og seler. 

 

 

mig bekendt har de større håndværkere selv en forsikring som dækker "skaden"
spørg din håndværker, evt se en kopi af hans police

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Der hvor en entreprise forsikring kan være til gavn er selvfølgelig når der sker uventet skade, fordelen i mine øjne er at du som privat person ikke skal tage kampen med entreprenøren/håndværker, den del klare forsikringsselskabet.

Det første problem er som oftest at få entreprenør/håndværker til at erkende at de har lavet fejl, for derefter at få dem til at udbedre og derved gøre brug af deres egen forsikring.

Som Brannigan er inde på så opvej prisen i forhold til entreprise summen.

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis