Reparation af trappe

Jeg ved at der er et hav af tråde her på forummet omkring reparation af trapper, men jeg har ikke rigtig fundet et svar som matcher mit spørgsmål, som ganske simpelt er; hvad gør jeg? Kan jeg "lappe" skaderne eller skal trappen fjernes og mures op fra bunden igen? Er det er lav-det-selv opgave (med ti-tommelfingre) eller skal der en fagmand til?

 

På forhånd tak for jeres input 

 


 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ingen der kan hjælpe??? :/

 

Det vil jeg da godt give et bud på.
Når du siger lappe, går jeg ud fra at det er hjørnet på forkant af trin 1. Jeg kan ikke helt gennemskue om der er noget galt nede ved bunden.
Det hjørne er lidt svært at redde. Men 1. mulighed er at bore 10 - 15 stk 6 mm huller skråt ned i trappen. Rawlplug i og så et søm i hver (længere nede end over og forkant trappe). Så sidder disse søm som armering for den beton du kan klistre på.
Først tynd vælling cement + sand 1 : 3 , det smøres på og vente nogle timer.
Eller fliselim smøres på og straks beton på. (vådt i vådt )
Det vil være en fordel at sætte et bræt fast på den lodrette del, så du får en slags støbeform at arbejde med. Overkant flugter overkant trappe.
Beton blandes også som 1: 3 og arbejdes ned i "formen" eventuelt banker du mange gange på brættet så det bliver vibreret lidt. Overside pudses med trappe og bræt som leder. 4-5 timer efter tages brættet forsigtig af og forkant pudses, samtidig med at man giver noget vand på.
2. løsning hvis nederste trinhøjde er lidt mindre end næste. (efter du har lagt belægningssten ) Så kan du lime en belægning på. Det kan være tynde fliser, Ølandssten ell.lign. Det gøres med simpel fliselim. Men det giver jo lidt højde, så det er ikke sikkert det går an. Der kan så repareres under uden armering da det ikke skal holde til noget.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis