Støbe med Lightbeton, Politerm Blu

Er der nogen der har erfaring med at støbe med EPS baseret beton produkter som f.eks. Mire Lightbeton EPS 360 eller Jackon Politerm Blu?

Fordelene er enkel håndtering, lav vægt og isoleringsevne hvilket passer mig fint da jeg vil støbe ovenpå eksisterende betondæk.

Men tilsyneladende er der ingen byggemarkeder der kender produkterne, men de vil gerne bestille det hjem.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har jeg bestilt noget Politerm Blu og skal have støbt fredag. Glæder mig til at se hvordan det bli'r
hejsa........ jeg har set at man har blandet styropor/flamingo kugler, vand og cement og brugt det som isolering , det skulle være lige så godt som hele plader .......
det er at gå på som hele olader , altså ret fast .........

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
at blande flamingo kugler i sin beton gør den sandsynligvis lettere men dermed også mere skrøbelig, og den er IKKE lige så godt isolerende som en regulær flamingo/ styropor plade da der jo altid vil være en kuldegennemgangs bro i beton...... jeg vil endda fristes til at sige at det LANGT fra er lige så godt isolende..
mfrost ......... det er IKKE blandet i beton ........ der er kun tilsat lidt cement som bindemiddel .............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
undre mig at byggemarkeder ikke kender til beton med flamingo. IBF har det i deres varesortiment og det forhandler jo næsten alle
læs her: http://www.ibf.dk/da/produkter/specialprodukter/polystyrenbeton
lidt mere læse stof til dem som ikke har hørt om det: http://www.perlite.dk/dansk/perlite_beton.htm

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Annonce
Har nu støbt et 10-15 cm beton lag med Politerm Blu og det er noget af en ny oplevelse. Men det virker fint udover de mange løse polystyren kugler der ligger over det hele.

Undrer mig også at kendskabet ikke er bedre i DK. Der er dog mange navne bla. Thermobeton og Cellbetong i sverige. Det virker som om det er firmaet Edilteco der står bag Politerm Blu.

Er der nogen der har erfaring med tørretid før man kan lægge trægulv?
Har nu støbt et 10-15 cm beton lag med Politerm Blu og det er noget af en ny oplevelse. Men det virker fint udover de mange løse polystyren kugler der ligger over det hele.

Undrer mig også at kendskabet ikke er bedre i DK. Der er dog mange navne bla. Thermobeton og Cellbetong i sverige. Det virker som om det er firmaet Edilteco der står bag Politerm Blu.

Er der nogen der har erfaring med tørretid før man kan lægge trægulv?

Gammelt indlæg... men hvordan gik det med dit jackon light beton ...tilfreds med resultat..? Jeg skal selv igang i et badeværelse .med begrænset højde.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis