filt eller væv på 1 sal.

Jeg er ved sætte gips op på 1sal.

jeg har flat loft under hanebåndne der går over i skrå væg og ned i skunk. plus en masse skille vægge, og gavle. simpelhen gips over alt..

første plan var filt i loftet og kun der. så væv på alle de andre vægge og skrå vægge.

Men nu er jeg kommet i tivl om det ikke bare skal være filt over alt.

Hvad er normalen i dag når men laver maler arbejde på 1 sal.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er vist mere personlig smag end "hvad er rigtigt"
jeg personlig ville aldrig have samme "struktur" på væg og loft... det bliver for "kasset" imø

Da jeg for nogle år siden lavede loftsrum, fik den filt på loftet og væv på vægge. loftet blev malet i en piv mat maling og lidt mere glas på vægge. fint resultat (loftet skal bare være snorlige/glat for du ser hver et sandkorn på filt)

Har lige lavet brygger og der valgt jeg en lidt anden tilgang til væggene som jeg blev ret glad for, fuldspartle vægge og så stuktur maling. det ser rigtig godt ud, ikke så "normalt" og så er det vildt hurtigt og nemt at lave
(færdig spartlet væg, en gang struktur maling (som også fungere som grunder) og så 2 gange alm. maling på, det hele med rulle)

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Tror også det er en smagssag 
Jeg brugte filt, både på loft og væg da jeg lavde vores 1 sal, men kun i det ene rum (det andet fik listeloft). 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af Kent A på 20-03-2016 20:43

[...]Men nu er jeg kommet i tivl om det ikke bare skal være filt over alt.

Hvad er normalen i dag når men laver maler arbejde på 1 sal.

Jeg vil næsten tro at "normalen" i dag er filt overalt. Men det er et modefænomen. I 90erne skulle det være væv på væggen, fordi alt andet havde ikke struktur nok. 

kort sagt: smag og behag. 

 

 

 

 

Har lige snakket med en svigerinde som er maler.

Filt er det der bliver sat op nu her over alt.
Så jeg tror jeg går den vej.
Der er ingen tvivl om at det i dag primært er glasfilt der bliver brugt. Det stilrene look er det folk efterspørger.

Glasvæv bruges stadigvæk men det er mest til badeværelser.

Jeg kan personligt anbefale dig at bruge glasfilt fra tyske Vitrulan, som efter min mening er den bedste glasfilt på markedet.



Rigtig god påske!

Med venlig hilsen.
Malermester DK
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Vi har også filt på både loft og væg. Det ser skide godt ud, men....skulle jeg gøre det igen ville jeg nok vælge væv, da jeg har en 1-årig og en 4-årig, der ikke helt har forstået, hvor skrøbeligt filt er. Men hvis du ikke har små børn, så giver filt, efter min mening, det flotteste resultat.
Vi har også filt på både loft og væg. Det ser skide godt ud, men....skulle jeg gøre det igen ville jeg nok vælge væv, da jeg har en 1-årig og en 4-årig, der ikke helt har forstået, hvor skrøbeligt filt er. Men hvis du ikke har små børn, så giver filt, efter min mening, det flotteste resultat.
Med hensyn til slid sagde hun jeg bare skulle købe en god kvalitet maling.
men det hjælper vel ikke på filten er mere sært en væven.

jeg har børn. tre af slagsen. 2år, 7år og 8år

Men jeg prøver filten. så må jeg se hvordan det går.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også