Muret trappegelænder

Hej med jer 

Har et forårs projekt hvor jeg gerne skulle have fjernet det gamle rustne gelænder ved hoveddøren og lavet en mur i stedet for samt repareret huller og skiftet klinker.

Har dog lige et par spørgsmål inden jeg kaster mig ud i det.

Kan jeg fjerne de gamle klinker og lave en mur i fundablokke og derefter pudse det op og male det?

Er det nok bare at støbe det fast på trappen eller skal der bores noget stål ind i væggen på huset og ned i trappen så det sidder ordentlig fast?

Bør man lave nogle dræn huller i muren så vand kan komme væk fra trappen og ikke står ind mod huset eller alt sammen skal rende ned af trappen?

Håber i kan hjælpe så jeg kan komme i gang i påsken 

lige et billede af hvad jeg ca havde forestillet mig. 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er udmærket at sætte det op i fundablokke. De egner sig ikke så godt til at lave det skrå stykke. Men du kan sætte dem der kan være der i de firkantede former som de her. Så sætter du 1 stk. plade på hver side, som fastgøres med skruetvinger. Den kan så være støbeform til den facon du ønsker.
Jeg ville bore nogle huller i både hus og trappe, og så lime 2-3 stykker armeringsstål ind hvert sted.
Når du pudser det op skal du kaste en blød vælling på af sand og cement dagen før. (se youtube udkast) Så skal det pudses op i sand og cement. Jeg foretrækker at putte en lille smule bakkemørtel i. Det giver et meget smidigere materiale at arbejde med.
Du må holde et vaterpas på din trappe. Har den ikke et fald "ned ad trappen" ville jeg støbe et 30 - 40 mm plastrør ind fra hjørnet og ud. Hvis det kommer lige ud tror jeg du kan se det efterhånden ned af væggen, så jeg ville lade den komme ud tæt ved jorden

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også