plæneklipper mangler gnist

Jeg har mistanke om defekt tændspole. Måler 10000 ohm mellem stel og tændrørshætten. Lyder af meget ?


Pll
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Pil

10K Ohm har jeg set tændspoler kører med og virke, derfor kan den god være defekt alligevel.
Har du kontrolleret at der ikke er for stor mellemrum mellem tændspole og svingjul (jeg formoder tændspolen sidder der)

Evt. skru tændrørshætten af og hold tændspolens ledning til stel og tørn motoren (pas på fingrende)

Mvh.
Nicholas

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Som nævnt prøv at justere tændspolen tættere på svinghjulet..

Start med at pudse svinghjulet ren for rust udvendigt, og det samme med polerne på tændspolen.
Sæt så et stykke papir mellem spole og svinghjul, og pres spolen mod svinghjulet og spænd skruerne.
fjern papiret så er din spole justeret optimalt...
Har også været ude for et defekt tændrør, da det blev skiftet var der fin gnist...

Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af pll på 20-03-2016 12:54

Jeg har mistanke om defekt tændspole. Måler 10000 ohm mellem stel og tændrørshætten. Lyder af meget ?

Ja, det lyder af meget. Hvis det er en B&S motor vil du typisk kunne måle 2,7 kohm. Men nu fortæller du jo ikke hvilken motor det er du roder med.   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er en B&S motor. Tak for rådet. Køber et nyt tændingsmodul, 168 kr hos Texas i Odense

Pll
Skrevet af pll på 20-03-2016 21:46
Det er en B&S motor. Tak for rådet. Køber et nyt tændingsmodul, 168 kr hos Texas i Odense

Ja, til den pris kan det ikke svare sig og hive ret mange gange forgæves i snoren.   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis