Jeg ved godt det er længe siden du har spurgt, men er ikke så tit herinde. Når jeg ser din tegning, er jeg ikke tilfreds med at din startstrøm går over en omskifter. Skal du kunne henter forbrugsstrøm på startbatteriet-- så brug egen ledning. Jeg kører med begge ladning på startbatteri, både for startstøm, men har også lænsepumpe på startbatter - så ved jeg, at jeg altid kan lænse, bare motoren er i gang, og at selv ved en overvintring bliver der lænset, bare der er landstrøm. Så et skillerelæ mellem startbatteri, og forbrugsbatteri, så lades dette op, enten når motoren kører, eller ved landstrøm. På min båd er startbatteri ved en start opladt igen efter 5-10 min. Og ja--- jeg har ligget uden startstrøm, fordi en 1+2 switch var blevet irret, så startbatteriet var tømt. Dengang havde jeg både generator og lader til at gå ind sammen med forbruger, for at kunne tvangsstyre, hvilket batteri, jeg ladede --- smart i teorien --- men resulterede i en grundstødning.
There are 10 types of people.
Those that understand binary, and those who don't