Gulvvarme - Gennem gående kredse som opvarmning

Hej

Jeg er ved at se på et hus, hvor kredese til de forskellige rum er ført igennem entrén (ca 25 m2).
Forrige ejer har valgt ikke at lave en seperat kreds hertil, men at bruge de gennemgående kredse til opvarmning af entrén. Det vil sige at den nu bliver varmet af måske tre eller flere forskellige kredse.
Dette betyder selvfølgelig at der ingen mulighed er for regulering af entre, og at jeg risikerer kolde områder, på gulvet, hvis ikke alle rum opvarmes.
Men er der flere ting, som kan være problematiske ved dette setup som jeg skal være opmærksom på, og er det i det hele taget lovligt?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg mener at rørene skal være isoleret i de rum hvor de ikke bruges, så man undgår varmespild, men det er der jo ikke tale om her. Så det er ikke så ringe endda.

Du kan ikke regulere din varme, og risiko for kolde områder som du skriver, er det eneste du kan klandre det på. Men netop i entreen kan det sagtens gå an. Man vil ofte kun lige have det lidt lundt derude, og det med kolde områder har ikke stor betydning da man ikke opholder sig der i længere tid.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis