Ingen varmt vand - Varmtvandsbeholder + fjernvarme

Hej,

Igår har vi fået udskiftet et stykket koldt vandsrør grunden tærring, men her til morgen har husstanden pludselig ikke varmt vand.

Når der åbnes for varmtvandshanen kommer der kun koldt vand, har ladet vandet løbe i flere minutter.

Der er fint varme på radiatorer og gulvvarme. Jeg kan se på min Kamstrup at der er fint flow på systemet.

Der er tale om en Aro 150L beholder. Den er tilsluttet med 3 rør, tilgang, retur og koldtvandsrør.

På returrør er der monteret en termostat (retur?) til regulering af varmen på vandet. Denne har jeg 'motioneret' og lader til at fungere.

Tilgangsrøret til beholderen er meget lunken og retur helt kold.

På mit fjernvarme system er monteret en returventil til regulere det overordnede flow på systemet.

Systemet kan ses på det vedhæftede billede.

På forhånd tak.

 

29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En stophane der ikke er blevet åbnet igen eller luft i VVB.

Mvh. Ole
Kender desværre ikke til Aro VVB, men sidder der ikke en udlufter/ventil i toppen.

Mvh. Ole

Det er en stor møtrik på toppen? Se evt. nyt billede jeg har tilføjet.

Du skriver 3 rør til beholder, det undrer mig da der altid er 4 rør. Men på dit sidste biollede kan jeg se at det varme vand kommer ud i toppen, altså 4 rør. Prøv at lukke særskilt for kreds til dine radiatorer, Eller skrue de varme radiatorer ned på nul, så det kun er vvb der er trækker på fjernvarmen. Derefter skruer du helt op for termostat der bestemmer hvor varmt dit varme vand skal være. Så har fjernvarmeværket så stor pumpetryk at det kan "skylle" eventuelt luft ud af varmespiralen i vvb.
Når din retur på vvb bliver drønvarm kan du skrue ned igen og lukke op til radiatorer. Så har du sikkert varmt vand efter 10 - 20 minutter.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Skrevet af ev elmand på 19-03-2016 10:07
Du kan prøve at lukke særskilt for kreds til dine radiatorer, så det kun er vvb der er koblet på fjernvarmen. Derefter skruer du helt op for termostat der bestemmer hvor varmt dit varme vand skal være. Så har fjernvarmeværket så stor pumpetryk at det kan "skylle" eventuelt luft ud af varmespiralen i vvb.
Når din retur på vvb bliver drønvarm kan du skrue ned igen og lukke op til radiatorer. Så har du sikkert varmt vand efter 10 - 20 minutter.

 

Kan det gøres ved at lukker for enkelt termostat på radiatorene? Jeg ved nemlig ikke om jeg kan lukke for selve kredsen?

 

Jeg sad på en PC hvor jeg ikke kunne få lov at se dine billeder. Nu har jeg rettet mit indlæg fra kl. 10:07

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Prøv og skrue helt op for returventilen til vvb, og luk for alt anden varme, og se om der stadig er flow.

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/21876' class='af-profile-link'>LL1</a> på 19-03-2016 10:23
Prøv og skrue helt op for returventilen til vvb, og luk for alt anden varme, og se om der stadig er flow.



Det giver ingen effekt. Vbb ventil er skruet helt. Mit flow står til 0 l/h
Så er der nok skidt i. Men lidt mærkeligt, når der kun er skiftet et koldtvandsrør.
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis