Pindsvin

Jeg har siden overtagelsen af mit hus 1/8 haft 2 pindsvin i haven. Nu opdagede jeg at de to er blevet til 5! smile Disse skønne dyr har invaderet bunkerne med haveaffald i min køkkenhave. De er 12 cm nu og tumler rundt på deres mor.

Jeg regner bare med at lade grendynger og græs ligge vinteren over og der står nogle underskåle som jeg hælder lidt vand i en gang imellem.
Og så til spørgsmålet:

Er der andet jeg kan gøre for at beholde disse dyr i haven, gerne også i de kommene år, fx noget spiseligt, da der ingen frugttræer er i haven?

Peter
Jeg har siden overtagelsen af mit hus 1/8 haft 2... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
De små vejer nu 340 gram, her er et billede af en.
Kære Bodger.

Læsebriller hjælper utroligt i vores alder wink

Hold kæft hvor er sådan en lille fyr - ikke Bodger - men pindsvinet et smukt dyr - jeg har altid holdt meget af dem, nok fordi de ser så dejlige ud.

Et stinkdyr eller myresluger ville jeg nok ikke synes om tilsvarende, om de var nok så venlige - vi mennesker er lidt "romantiske" desværre.

Mvh. JørgenE
Læsebriller hjælper utroligt i vores alder
:shock:

Undskyld Haugaard, men dit billede var altså helt sort på min skærm.
Ved nærmere eftersyn, dobbelt klik, kom der en sød lille pindgris frem. :oops:

Mvh.

Mvh.
bodker

Nu har denne tråd stået stille lidt.. Men det har de små svin også.. DVS. lige indtil i går Søndag hvor 2 af de fire pindsvin kom ud fra deres skjul i skuret, mens jeg stod og arbejdede ved bordet som de har boet under hele vinteren.. Er det ikke fantastisk at sådanne små kryb bare kan sove i næsten 5 måneder og så bare vågne og spise/drikke lystigt mens de stadig misse med de små bruge øjne i det dejlig forårsvejr...

Peter

Mere følger
Jeg kan se at der ikke er nogle pindsvinemordere i denne tråd, men alligevel, en lille leksikal finurlighed:

Pindsvin er nu så sjældne i Danmark at de er fredet.

Godt, for de er nogle værre små bamser.
Hvordan går det med grislingerne?
Pindsvinene har de sidste 3 måneder tøffet rundt i nabolaget og spist snegle... Den første måned blev de lige omkring haven, nu er udflugterne blevet længere. De vejede ca. 1,5 kg da jeg satte dem ud hvilket er flot, og gerne skulle medføre at de får unger lidt tidligere i år end sidste år, så historien ikke gentager sig. Jeg har bygget 3 huler i haven som flittigt benyttes, (i hver tilfælde to af dem) De bygges ved at grave en lille engangs palle (lille Palle :o) lidt nde i jorden, et tygt lag aviser oven på og dække til med jord. Den ene side, gerne ind mod noget bevoksning holdes åben. Jeg har derudover proppen en del hø derind fra deres bo i skuret men ellers skal de nok selv samle. Det ser helt fantastisk ud nå et pindsvin komme tøffende med en ordentlig tot kvas under hagen...

Pindsvinene har desuden meget glæde af fuglebadene i haven da det i tørre tider er deres største problem at finde vand. (ikke lige pt)
Husk ingen mælk til pindsvin kun vand, og så elsker de kattetørfoder og avokado hehe..

Peter
En fornøjelse at høre når man er dyreelsker.
Godt gået.

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis