Overstyring af lyssensor

Hejsa,
Kan nogen svare mig på om man kan få en lyssensor/bevægelsessensor, som kan overstyres med en trykafbryder. Trykafbryderen skal få sensoren til at holde lyset indtil timer tiden i sensoren udløber.

Anvendelse: Når jeg kommer hjem, så tænder sensor lyset når den ser mig. Når jeg skal ud af døren, så trykker jeg på trykafbryderen. I begge tilfælde er lyset kun tændt i fem minutter.
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den forstår jeg ikke rigtig. Her er den korte version > når jeg går forbi sensor tænder lyset ----- så trykker jeg på afbryder ----- >I BEGGE TILFÆLDE ER LYSET KUN TÆNDT I 5 MINUTER<
Det er jo det en sensor kan med tidsforsinkelse, at lade lyset være tændt 5 minutter efter at du er gået ud.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Min sensor sidder langt fra hoveddøren, så trykket på afbryderen er en erstatning for en sensor lige foran hoveddøren.
Tryk på afbryder -> lyset er tændt i fem minutter, men hvis jeg kommer forbi sensor så starter timeren forfra med nye fem minutter -> total lys seks minutter
Nå sådan, Det kan du faktisk ikke. (Ok som jeg nogen gange siger, når ting ikke kan lade sig gøre, man kunne bore under Storebælt, så naturligvis kan det laves )
Mern de normale sensorer kan ikke "forlænges" med en afbryder. De har oftest den funktion at gå over i konstant lys når strømmen har været afbrudt kortvarig. Og det er så det eneste man kan gøre.
Men hvis du installerer et >columbus tryk< så kan det lade sig gøre. Det er den type du kender fra trappeopgange i etageejendomme. Du trykker ind og så går der 2-10 minutter før lyset går ud.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nå sådan, Det kan du faktisk ikke. (Ok som jeg nogen gange siger, når ting ikke kan lade sig gøre, man kunne bore under Storebælt, så naturligvis kan det laves )
Mern de normale sensorer kan ikke "forlænges" med en afbryder. De har oftest den funktion at gå over i konstant lys når strømmen har været afbrudt kortvarig. Og det er så det eneste man kan gøre.
Men hvis du installerer et >columbus tryk< så kan det lade sig gøre. Det er den type du kender fra trappeopgange i etageejendomme. Du trykker ind og så går der 2-10 minutter før lyset går ud.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ikke nogen dårlig ide med et Columbus tryk. Synd de er så grimme

Underligt at sensorer ikke laves med denne feature, det bør være relativt simpelt, hvorfor det igen undre mig at det ikke findes.
Annonce

Der findes lidt mere moderne udgaver, end dem der var på "min tid" når jeg skulle på pigebesøg. DEa var de runde med en stor rund knap som man trykkede ind. Bagpå var de som en luftcylinder man trykkede luften ud af. Så var der en fjeder der trak luft ind igen. Afhængig af hvor meget skruen i ventilen vr spændt, kom hastigheden op, og den slukkede hurtigere.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, jeg husker dem godt. En hurtig søgning på nettet får minderne frem

Kunne være fedt, hvis man kunne få en elektronisk, som kunne sidde i en 1-modul.

Hvis du har direkte adgang til gruppetavle fra din gang installation, så findes der noget der kan sidde på DIN skinne. Her er en der er lidt pænere, men tror stadig ikke den passer ind i LK 1 modul dåsen. Der står den passer til Europa dåse ? ?


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hmm. Det kan jeg jo få. Hvad hedder det du tænker på?

Se lige min rettelse kl. 2158 ellers kunne det være sådan en fætter


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis