Algefjerne + præventive råd

Hej alle,

 

Hvad er jeres bedste middel til afrensning af fliser? Og findes der en måde hvor man lettere kan forebygge mod alger og snavs?

 

På forhånd tak

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke afprøvet det på fliser, men går ud fra det er det samme. Algefri N som sælges som det eneste godkendte alge dræber middel. Det fungere super. jeg sprøjtede det på mit nordvente hegn som var helt grønt. Og dagen efter da det havde regnet om natten, var det blevet pænt igen. Det var uden at overdrive, lidt som en "cillit BANG" reklame den effekt det havde.
Men det kommer selvfølgelig an på hvor grelt angrebet af alger du er.
Igår afprøvede jeg min terasse vasker sammen med min højtryksrenser. Og må sige jeg også der er ganske inponeret. Der var også tydelig forskel på hvor jeg havde kørt.
Er fliserne meget angrebet, kan du evt give dem algefri N nogle uger før, også prøve med en terassevasker hvis du har mulighed for at låne sådan en.

mht til forebggelse, så kan du købe noget der hedder flise impregnering. har ingen erfaringer med det, da jeg synes det er alt for dyrt. Men silvan sælger både imprægnering, og algefri N.
Skrevet af Illisher på 18-03-2016 21:00
Jeg har ikke afprøvet det på fliser, men går ud fra det er det samme. Algefri N som sælges som det eneste godkendte alge dræber middel. Det fungere super. jeg sprøjtede det på mit nordvente hegn som var helt grønt. Og dagen efter da det havde regnet om natten, var det blevet pænt igen. Det var uden at overdrive, lidt som en "cillit BANG" reklame den effekt det havde.
Men det kommer selvfølgelig an på hvor grelt angrebet af alger du er.
Igår afprøvede jeg min terasse vasker sammen med min højtryksrenser. Og må sige jeg også der er ganske inponeret. Der var også tydelig forskel på hvor jeg havde kørt.
Er fliserne meget angrebet, kan du evt give dem algefri N nogle uger før, også prøve med en terassevasker hvis du har mulighed for at låne sådan en.

mht til forebggelse, så kan du købe noget der hedder flise impregnering. har ingen erfaringer med det, da jeg synes det er alt for dyrt. Men silvan sælger både imprægnering, og algefri N.

Mange tak for det gode svar. Jeg vil nødigt ud i nogle kemikaler af de helt slemme - så algefri N lyder bestemt som noget der skal afprøves.

 

Jeg har en Nilfisk patio cleaner til fliserne som jeg forventer at bruge her i weekenden. Alternativt kan det være, at fliserne får en tur med algefri N i morgen og så får de en tur med maskinen hen over påsken 

 

 

Jeg afprøvede et algemiddel jeg havde liggende på 1 m2 af mine fliser på nordsiden af huset, for et års tid siden, det så ud til at virke rigtig godt med det samme, men 2 dage senere kunne jeg ikke se forskel på det behandlede område og de andre fliser, så jeg tænkte det virker ikke, for 3-4 uger siden gik jeg så rundt om huset og tænkte hmm hvorfor er fliserne lysere og næsten algefrit lige der, og så var det jeg kom i tanke om det algefjerner jeg havde brugt året før..
Så det virkede faktisk bare med meget forsinket virkning
Prøv at start ud med din terassevasker og se om ikke det er nok til at få algerne væk. Jeg skal snart afprøve min hjemme hos de gamle, der har de fliser der har ligget i 30År+ som er godt angrebet af lav og andet skidt og snavn. Så må vi se om den kan klare det, eller om der skal en algebehandling til først.

Jeg har også givet mit Decra tag en omgang med nilfisk eget "tag rense middel" Og der var algerne store og meget fast groede. Så det tog 4 måneder at se resultatet. Og her et år efter ses det det endelige resultat. Før var mit tag 80% begroet, og nu er jeg nok nede på 30%. Så det skal have 1 tur eller 2 mere, i løbet af året, også regner jeg med at det er pænt igen når efterårs regnen har været forbi.
Det man skal huske når man bruger et algemiddel er jo at det ikke fjerner algerne. Men blot slår dem ihjel. Også er det vind og vejr der fjerner dem. Eller en stiv kost og en masse knofedt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis