Vedr. antenne..

I min krybekælder har jeg trukket henholdsvis strøm og antennesignal til paneldåser rundt om i huset. 3 af stederne er der monteret slutdåser til radio/tv, selvfølgelig skærmet seperat fra 230v udtagene. Antennekablet er ført ind udefra gennem en ventilationsrist og videre til en 2split og 3 split. Jeg påtænker signal fra en elektronisk luftantenne, men hvordan vil dette virke når jeg skal bruge 2 invertere (tror de hedder sådan), fra hhv. stue og soveværelse. Håber jeg har forklaret mig klart nok.

Vh. Carsten

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad mener du med invertere til antennesignal? Det smarteste med at trække antennesignaler ville være "stjernetopologi" dvs. du har en indgang (eventuel efter forstærkning) derfra laver du en splitter til de forskellige udtag. Afhængig af signalstyrke kan du fortsætte til et eller flere udtag, hvor du ender strengen med en slutdåse. Kan du ikke lave en skitse over dit antennesystem. At du har 230 V med bør ikke have nogen indflydelse, da det er to helt forskellige systemer, som ikke har nogen fælles forbindelse.

fase

Jeg tror, at jeg forstår, hvad du mener, og at det drejer sig om forsyningsspændingen til antennen, der skal komme fra TV-modtageren.
Du bør ikke koble de forskellige modtagers DC spænding parallelt, da det vil være uforudsigeligt, hvilken modtager, der leverer den højeste spænding, og om de andre kan tåle at få påtrykt den højere spænding på deres udgang. Der vil måske ikke ske noget ved det, hvis modtagernes udgangstrin er dimensioneret rimeligt, men det kan være, at det først viser sig senere. Kan der tilkobles en ekstern spændingsforsyning, der så blot skal være tændt 24/365.
Jeg håber, at svaret er på det spørgsmål, som du ville stille.

Sidste svar rammer plet...
1: Jeg har delt med f-connect forunder.
2: Der er 3 slutdåser, så altså kun en antenne ledning til hver dåse.
Forstår det sådan at forstærker/strømforsyning skal sidde før diverse deling, gerne tæt på antenne. Den fødes iøvrigt fra seperat 5-volt/dc trafo, så det er jo muligt så længe det placeres i tørvejr. Kræver selvfølgelig 230v forsyning. Men en god stor dåse kan jo huse det hele, så det ikke er så sårbart for vejrlig. Samtidig kan fosyningslinie afbrydes, når det ikke bruges.. Er det forstået korrekt?
vh. Carsten

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis