Lavt tryk på vandhave med dykpumpe

Hej

Måske passer dette indlæg bedre i have sektionen, men prøver alligevel her.-)

Jeg har et drivhus hvor jeg har en palletank stående udenfor og trykket et rør ind gennem soklen til en vandhane. Problemet er at jeg synes trykket på vandet er ret lavt! Jeg har følgende setup.

Dykpumpe ala denne:

http://www.xl-byg.dk/produkter/haven/vandings-og-sproejteartikler/dykpumpe/alko-drain-dykpumpe-7000-classic.htm

Til den er der tilsluttet en 1" slange som via en omløber er forbundet til en 15mm pex rør i rør som så inden i drivhuset er forbundet til et 15mm kobberrør og så til vandhanen.

Hvis afmonterer pex røret synes jeg der er ret meget tryk på vandet så ved ikke helt om det efterfølgende skift der gør at vandet har så lidt tryk på..? Det kan knapt trække en siveslange og tager 2-3 min at fylde en 10l vandkande!

Nogle gode ideer?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den pumpe er ikke egnet til at pumpe i tynde rør, så får den ikke pumpet noget vand.
Du skal have den størrelse slange, som pumpens stuts er beregnet til, så giver den masser af vand, men ikke alverden af tryk..

Vi prøver igen, i morgen --
Den pumpe er ikke egnet til at pumpe i tynde rør, så får den ikke pumpet noget vand.
Du skal have den størrelse slange, som pumpens stuts er beregnet til, så giver den masser af vand, men ikke alverden af tryk..

Vi prøver igen, i morgen --
Pumpen giver i henhold til specifikationerne et tryk på 6mVs, til sammenligning er vandværkstrykket ca. 40mVs. Du bør nok, som je_ns skriver enten skifte din slange ud eller vælge en pumpe, som kan give et højere tryk. F.eks. et husvandværk.

fase
Arh ok det kan jeg godt se... Havde ikke lige tænkt over der var forskel på vandmængde og tryk! men jeg må så leve med det lave tryk indtil jeg finder et billig husvandværk;-)

Problemet med husvandværket er at palletanken står jo i det fri så skal til at bygge en kasse eller noget til husvandværket da den vel ikke kan stå ude?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis