Stiga garden 2005 el problemer

Hej lds'ere
Jeg har en gammel stiga med typenr 13-2326-14, den vil ikke starte.
Har prøvet at skifte tændingslåsen, start relæ, omgå sæde,kniv og neutral kontakter, men kill ledning kortslutter tændspolen, uden kører den super, jeg har set ledninger igennem, ingen synlige skader, dog sidder der en lille alu dåse jeg har mistanke til, der står desværre ikke noget på den... Men 3 ledninger til/fra den gul fra start relæ orange der går rundt til sikkerhedskontakter, og en lyseblå der går til tændingslåsen og kill ledning, kan nogen hjælpe mig med at finde ud af hvad denne alu dåse er, hvad den kan erstattes med, eller et lednings diagram, på sådan en gammel fætter, der er ikke rodet med noget dør den efter vinterpausen lige skulle have nyt olie,
Håber på gode ideer
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Uden og kende særligt meget til modellen vil jeg gætte på det er en form for et relæ. Din forklaring siger mig desværre ikke noget, men kan du finde den på et af disse diagrammer der vises på følgende link  ???

http://www.ksbridgman.com/program/cybercat/Doc/Wiring_diagrams/2006/STIGA/Riders_tractors/Wiring_diagrams_riders_tractors_2006.pdf

Prøver også at lave linket klikbart. Det plejer dog at ende med en katastrofe.    http://www.ksbridgman.com/program/c...s_2006.pdf


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

ja det lykkedes 

Skrevet af EchoDK på 18-03-2016 08:46
Hej Leif, tak for dit svar, ser lige om jeg kan få et billede af alu banditten

Et billede af en så "diskret" komponent siger nok ikke så meget.   Men prøv om du kan stedfæste den i et af diagrammerne.

Den model du har hedder Stiga Compact i store dele af verden. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af EchoDK på 18-03-2016 08:54

ja det lykkedes 

Kan ikke lige erindre at have set noget der ligner en sådanne dæwl de sidste åringer på en klipper.   Men du kunne da prøve at sende billedet, sammen med maskinens typrnummer, til en reservedelsforhandler udi Stiga og høre hvad de siger til "stumpen".  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
nå, det må efter det bedst lignende diagram , være et interlock modul, i tidlig udgave, problemet er så at det ikke kan købes mere , til den model.... øv øv øv
Skrevet af EchoDK på 18-03-2016 11:38
nå, det må efter det bedst lignende diagram , være et interlock modul, i tidlig udgave, problemet er så at det ikke kan købes mere , til den model.... øv øv øv

Øh, hvilket diagram har du fundet det omtalte "interlock modul"  ???

I øvrigt, grunden til "dimsen" ikke fungere efter hensigten skulle vel ikke være den simple at der mangler stel på huset/"flappen" ???

Den vil dog altid kunne kunne ombygges så maskinen kan køre. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Leif, igen tak for svaret fandt et lednings diagram på en 02 model i dit link der ligner mit, og stel er afmonteret for at tage billedet
Skrevet af EchoDK på 19-03-2016 09:14
Hej Leif, igen tak for svaret fandt et lednings diagram på en 02 model i dit link der ligner mit, og stel er afmonteret for at tage billedet

02 model ???  Nå så har du nok kigget videre på siden ???

Men lur mig om det ikke kan erstattes med et ganske almindeligt autorelæ som dette http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/B...000017796/

Og ikke klikbart hvis det andet ikke virker:  http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilreservedele/Elsystem/Rela/Rela-2000017796/

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis