Glasoverlap i selvbyg drivhus

Tænker lidt videre i drivhus projekt, jeg har en stak vinduer men de er ikke så store at de kan skæres i hele bane, det vil sige der vil komme samlinger i banerne ligesom de billigste almindelige glas drivhuse. Jeg har set andre gøre dette i et selvbyg hvor der er lavet et spor til glasset også en glaslister udenpå men tænker 1. Er det ikke noget rod i forhold til de sprækker der bliver omkring overlappet ? 2. Hvad holder glasset oppe, jeg syntes aldrig jeg ser de der alu S kroge der bl.a. sidder i Juliana drivhuse, i glas overgangen ?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har sådan et selvbygger drivhus i ordets bedste betydning. Alle alu profiler er hjemmelavet ( maskiner på arbejdsplads) Glas er lavet ud af termoruder der er skåret fra hinanden.
Jeg holder 2. stykke glas oppe ved at bukke 2 stk S formede bøjler der hænger på den nederste glas og som det øverste glas støtter på. Det er lavet af galv. bånd fra den type båndstrammer man bruger til at holde gods på paller. Det er ca. 1 mm i tykkelse.
Nederste stykke glas holdes på plads med samme materialer, men så er det ikke bukket i S facon, men sømmet på nederste trærem i drivhus.
Jeg har også en rulle rustfri bånd på ca.0,5 mm i tykkelse det er faktisk lidt bedre, men ikke nemt at komme til. Det tilhører et bånd spændesæt der hedder BAND-IT.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis