Rengøring af egetræ finer som er vokset?

Hej

Jeg har købt et jalousiskab/arkiveskab med 10 skuffer og rullelåge. Selve kabinettet er i finer med ca 5 mm eg på toppladen og sidepladerne. Det er fra ca 50'erne og en anelse beskidt/gult samtidig med at det er en anelse ru på den ene side, som om det har fået noget fugt. Jeg er meget i tvivl om, hvorledes jeg rengør det, om jeg kan slibe lidt på det og i så tilfælde hvilken kornstørrelse. Jeg går ud fra at det er behandlet med møbelvoks, når man tænker på den tid det er lavet - skabets farve forekommer en anelse mat. Så hvis det er voks, hvilken slags voks skal jeg så bruge?


SusanF
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jimmy

Tusind tak for dit svar... jeg har vedhæftet nogle billeder indvendigt af skabet. Det er kun forsiden på skufferne som er behandlet med et eller andet...det virker glat så jeg hælder lidt til voks. Men det virker "tørstig" efter behandling da fineren nogen steder har "rejst" sig en lille smule..???

God dag

Susan


SusanF
Hej Jimmy
Tak igen... jeg er lidt I tvivl om hvad der er bedst olie ellr voks?? Jeg må prøve mig frem MEN min største bekymring er hvordan jeg rengør det FØR jeg begynder at slibe??

God weekend
Susan

SusanF
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis