Kom om ved dette produkt..

Hej.

Jeg skal ha isoleret 20meter facade indvendig.

planen var taglægter, 70mm isolering, dampspær og to lag gips.

Eller 100mm porebeton limet på vægen.

men så kom jeg om ved dette system. tror i det er noget der virker.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.introflex.dk/indeklimaplader.html
Det er bestemt et godt alternativ til gips. Ps. Pladerne anvendes ofte i nyt byggeri som inddækning ved vinduer.
Hvordan tænker du det anvendt? direkte på væg for at stoppe skimmel eller i stedet for gips? Hvis det er direkte på væg for at stoppe skimmel så får du jo ikke nogen isolering. Er det i stedet for gips hvad er så fordelen ved det?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Så vidt som jeg har forstået på siden skulle der værre isolerings evne i de plader.
Hej Kent

Uanset om den smarte tynde plade har en høj isoleringsevne, så kan det aldrig blive mere end svarende til omtrent samme tykkelse af god rockwool.

En plade på ca 20 mm tykkelse kan ikke isolere lige så godt som 70 mm Rockwool.

Din løsning er absolut fornuftig.

De smarte plader er nok velegnede et sted hvor man netop har en rigtigt kold ydervæg - men IKKE har lyst til at lave isoleringen 5-10 cm tyk. Så er sådan en plade OK. Men det er formodentligt væsentlig dyrere end din rockwool.
mvh A.

PS-Jeg er sikker på at bygningskonstruktøren og andre vil give mig ret.

To ulykker kommer sjældent alene.
Annonce
Der er mange indvendige efterisoleringer med gips og lægter hvor det gå godt, og mange hvor det går ad h... til. Ved du hvad din ydervæg er lavet af? Har du lavet et Glaser diagram?

Fordelen ved at bruge kalciumsilikatplader (eller Xella/Ytong Multipor) er de fugttekniske egenskaber. Kondensvand suges kapillart tilbage til rum.
Ulempen ved porøst materiale er at der er porøst. Ikke noget til rum, hvor der er abelaster.

Gips og dampspærre:
Du vil få det svært at slutte dampspærre til loft og dæk (endnu værre hvis du har ikke kommer ned under gulvbelægningen). Så få du vinterkondens - skimmel og råd.
Har du en bjælkedæk - kan bjælkekronerne i den nu kolde ydervæg fugte op og rådne.
Du kan få sommerkondens når din eksisterende ydervæg ikke er damptæt nok - igen skimmel og råd.

se evt. resultater ved at søge efter "ryesgade renovering"
Huset er fra 1927.
Min ydre væg er pudset facade af cement sten. 100mm hulmur isolering. mursten af blandet slags som bagvæg og pudset indvendig. Der er tyk sokkel pap under muret så opstigende fugt er ikke nogen problem

Jeg har støbt gulv og støbt etage adskilling. så det er ikke noget problem i at få det tæt dampspær.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også