Fra pille fyr til fjernvarme, hvad skal jeg bruge?

Hej LDS folket.

Jeg står og skal have lagt fjernvarme ind i forbindelse med en ombygning, jeg går og planlægger. I den forbindelse har jeg brug for at vide, hvor meget "udstyr" jeg har brug for, og om det måske kunne placeres i et skab på 50x50 cm?

Jeg har pt pille fyr (BioWinn exklusiv) i et en families hus i to etager. Fyret forsyner brugsvandet og varmesystemet. (130m2 inklusivt et badeværelse)

Jeg ønsker at lave et badeværelse nr. 2 (her skal fjernvarme enheden stå) samt at udvide med ca 20m2. 

Der skal lægges gulvvarme i stueetagen (7 kredse) og bibeholdes radiator på 1 salen. 

Hvad skal jeg kikke efter af anlæg til fjernvarmen så den kan opvarme hele huset, samt brugsvandet, det skal helst fylde så lidt som muligt. (Ved godt der skal en VVS mand til at udføre opgaven, men jeg er interesseret i hvad det ca. render op i, samt hvor meget et sådant anlæg vil fylde.)

Håber på gode oplysende svar.

Mvh Johnny

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Min fjernvarmeunit fylder 60 X 60 cm. og er ca. 180 cm. høj. At den er så høj skyldes at der er en varmtvandsbeholder indbygget. I dag ville man måske vælge en gennemstrømningsvandvarmer. Du kan se forskellige units ved at søge på din ven google. har du ikke et andetsted at anbringe din fjernvarmeunit end badeværelset, så smukt er uniten heller ikke. Den bliver forøvrigt nomalt skruet fast på væggen.

fase
Vi er lidt begrænset af at vi godt vil have den ind nu, inden vi påbegynder vores ombygning. Vi har et rum der skal blive til gæstetoilet på 1.60 x 1.50 hvor vi vil placerer fjernvarmen, og vi satser på at have en gennemstrømsvandvarmer for at minimerer pladsbehovet.
Der er stor forskel på hvor meget det fylder, direkte fjernvarme fylder ikke så meget som hvis det skal være med veksler. Men kravene er forskellige fra by til by.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis