Spartling af fermacell

Hej

Jeg er i gang med at lave nyt badeværelse, og har i den forbindelse valgt at bruge 15mm fermacell plader på 90x250, da de så passer fra gulv til loft. Har brugt plader med spartelkanter på langsiderne.

Nu til mig spørgsmål, hvad for en Fermacell spartel skal jeg bruge til at ilægge papirstrimlen? Har hørt noget om man ikke må bruge deres færdigoprørte spartel i vådrum? Altså at det skal være den man selv blander op med pulver og vand. 
Hvad har i af erfaringer med dette?
Regner med at bruge alm vådrumsspartel til at spartle resten, altså skruehuller samt fuldspartling af pladerne, da den ikke er så hård at slibe.

 

Mvh
Philip

Hej Jeg er i gang med at lave nyt badeværelse... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så er vi jo tilbage til trådstarter, Hvilken spartel skal bruges i vådrum til fermacell plader med spartelkant? Fermacell`s egen må ikke bruges i vådrum, og man må ikke blande andre fabrikater ind i det her p.gr.a. garanti. ? ? ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
og jeg mener at have set at Fermacell reklamerer med at der kun skal bruges 1 x 15 mm til badeværelser ........??????
og det med garanti er vist noget de store firmaer ikke går så højt op i ....... har fået anbefalet et produkt fra en af storleverandørerne til byggeri, men da det senere viste sig at produktet var uanvendeligt til formålet ville de ikke dække noget som helst , deres produkt fejler ikke noget , det er brugen af produktet der er forkert ....... og når man så har fået det oplyst af deres såkaldte konsulent ..........
Når i så nu bruger en vådrumsspartel så vær omhyggelige , da den er svær at slibe, ........

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvad er det for en garanti I taler om? At kunne komme og forlange erstatning fordi badeværelset er utæt? Fordi I har smurt LIP ovenpå Fermacell, eller fordi at I har brugt en vådrumsspartel af andet mærke end Fermacell og herefter smurt LIP på ?

Den er da dælme langt ude denne her tråd haha.... husk lige seler og bælte for ikke at tabe bukserne.


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
hvis man sætter sig ind i det man skal lave er det ikke så svært
Spartelkantsamlinger i vådrum
må kun udføres med fermacell
Fugespartel eller Powerpanel
Finspartel

http://www.fermacell.dk/dk/img/53201-4_Orange_Book_(DK)_-_k7.pdf
hvis man sætter sig ind i det man skal lave er det ikke så svært
Spartelkantsamlinger i vådrum
må kun udføres med fermacell
Fugespartel eller Powerpanel
Finspartel

http://www.fermacell.dk/dk/img/53201-4_Orange_Book_(DK)_-_k7.pdf
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

https://www.danalim.dk/Undgaa-kvalitetsproblemer-ved-spartling-af-fibergips

Jeg har selv lige lavet badeværelse med Fermacell fibergips og havde meget svært ved at finde ud af hvilken spartel jeg skulle bruge til vådrum, synes ikke deres dokumentation er særlig klar på dette punkt. Jeg ringede derfor til deres tekniske afdeling og de oplyste at man skal bruge Fermacell Fugespartel til vådrum.

 Jeg synes iøvrigt ikke at Fugespartel er et ret godt produkt, det skal røres op i hånden, for at det ikke skal størkne for hurtigt, og det er ret svært og selv da har man højst 15 min til at bruge det i.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også