pumpede én gang mariner 25 Hk 4 takt

MIN mariner 25 hK 4 takt model 1998 kørte perfekt, så pumpede jeg én gang på benzinpumpehåndtaget på slangen som løber fra tank til motor og så gik den ud.. nu vil den ikke starte... jeg har rodet rundt om den et stykke tid nu( 10 dage) men forstår ik fejlen.

Der er 2 tændrør og den slår ingen gnist på dem.. 

nogen som ved hvad der kan være galt?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er vel ikke kommen til at aktivere stopknappen, kik også kontakten til dødmandsknappen.
Pil evt ledning til stop af, så du udelukker defekte kontakter...
Men ellers en defekt tænding......
)Hvis du turner motoren snorretræk/elstart, med løsthængende tændrørsledninger, så kan du være uheldig at smadre din tænding...)

Vi prøver igen, i morgen --
Hej je_ns

Motor og kontrolboks er købt brugt her for ik så længe siden.

Jeg har problemer med at lokaliserer en stop ledning og en dødmandsknap ledning.

Den har startet fint uden og slukket fint med tændnings-nøglen.

EL starten: jeg drejer nøglen og den larmer som ville den starte, der bare ingen gnist. (Vil den kunne dette med en aktiveret dødmandsknap?)

Det sidste du skriver
)Hvis du turner motoren snorretræk/elstart, med løsthængende tændrørsledninger, så kan du være uheldig at smadre din tænding...)

hvis min tænding er smadret... så kan den vel ikke det overstående?
Kan du ikke finde stopledningen inde på motoren?
Du kan sagtens turne motoren rundt, selv om tændingen er defekt.
Men desværre er sandsynligheden for at CDI boksen er brændt af stor.
Jeg vil anbefale du finder en der kan måle det hele ud og finde den defekte komponent.

(det der sker hvis du turner motoren rundt med løsthængende tændledninger så springer gnisterne tilfældigt, og kan skade tændingen, sådan en påhængsmotor kan trække gnister på 45 mm i længden så der er smæk på)

Vi prøver igen, i morgen --
Nej jeg har et problem med at finde stop ledningen.. jeg er ik helt super med det der, men jeg kan da måle.
tak for din anbefaling, men jeg er jo ikke kommet på forum for at få af vide jeg skal finde hjælp andet sted...( det giver ingen mening)

Jeg vil måle CDIén og forsøge at finde stop ledningen og evt en måde at koble uden om den.

jeg vender tilbage
Lyder som om du har et/flere af følgende problemer:
1) Dødmands kontakt aktiveret
2) våde/defekte tændrør
3) død strømfordeler/tændboks.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis