Kondenstumbler i bryggers

Halløj.

Konen og jeg er ved at kvæle hinanden over et emne ---> Placering af kondenstumbler.

Lige pt står den på badeværelset, hvor der er vindue vi kan åbne for fugten.

Hun vil gerne have den ud i bryggers hvor der kun er døren, så dér kan vi ikke lufte ud.

Jeg synes den afgiver for meget fugt til at lade den stå i bryggers, tænker på skimmelsvamp og fugtige ting.

Kan jeg løse det ved at bore hul og sætte en fugtstyret ventinator op ? Eller hvad har I af ideer/meninger ??

Så kan det være jeg kan FÅ KONEN AF RYGGEN !! 


 The day you quit is the day you lose.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altid rart at vide hvor Madammen er.. :-D
Er der ikke en beholder til at opsamle det kondenserede vand ? Så sæt den bare i bryggerset.
Hvis det derimod er en "almindelig" tørretumbler skal du have ført den varme luft ud i det fri.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Sæt bare den kondenserende tørretumbler i bryggerset for, som genvej skriver, så kan kondensatet enten samles op i en beholder eller du kan lave en tilslutning til et afløb.

fase
Det er en kondenstørretumbler, og den bliver tilsluttet afløb.
Men luften den spytter ud er lidt fugtig, det er det tankerne går på.

 The day you quit is the day you lose.
Mon ikke det er begrænset, hvor meget fugtighed, der bliver sluppet ud i dit bryggers. Jeg har installeret en kondenstørretumbler i et badeværelse med en begrænset udluftning, og der er ingen fugtproblemer.

fase
Hvis du har et afløb skal du bare sætte det i kloaken. Kondens er når damp går til væskeform og skulle ikke give fugt.

it is better to burn out than to fade away
Annonce
Vores er i et vaskerum i kælder, med begrænset udluftning. ( der er en åben trappe op til baggang) Der er ikke nogen problemer, og det selv om vi en gang imellem hænger det finere tøj op på en tørresnor. Det sidste giver mere vand fra sig end kondenstumbler.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
En kondens tørretumbler puster varm luft ud. Luft som er meget varmere end de 21c der normalt er. Og luften indenholder derfor også noget mere fugt. Jeg har et lille bryggers på 4-5kvm og der kan jeg da tydeligt mærke når den kører og har kørt. Så jo en kondenstumbler kan sagtens afgive en masse fugt! Jeg har kun hoveddøren i mit bryggers, så det er den der bliver brugt til at lufte ud når tørretumbleren har kørt en tur.
Der er sikkert også stor forskel på de forskellige tørretumblere, hvor meget fugt de afgiver. Samt på det naturlige luftskifte der er i folks rum. Så fordi Ib eller Jens ikke har problemer med der kommer meget fugt i luften er det ikke ens betydende med at Karl ikke vil få problemer.

Det det går ud på er at afklare/forklare om det er større problemer end der kan løses med det forslag som Lauhansen kommer med. (denne byrde på ryggen, er jo ikke rar i længere tid)
Og jeg mener nemt du kan styre det fugtproblem med en fugtstyret ventilator, og jeg mener også at mindre kan gøre det. Altså prøve hvordan det virker, og er der behov, så en udluftningsventil i væggen.

Et andet forhold er at der er 2 principper i kondens tumblere. Den ene kondenserer vandet fra ved hjælp af den koldere luft der er i rummet. Det andet kondenserer ved hjælp af en varmepumpe (køle princip) Den sidste afgiver mindre fugt til omgivelser.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

En tredie ting din kone skal have i baghovedet ved at rykke den op i bryggers frem for badeværelset, er at de støver a H. til, hvor badeværelset er nemmere at "spule ned" end bryggerset.

Men hvis du har en af de bedre modeller af kondens tumbler, så kan du sagtens have den i bryggerset, men Ja, en ventilator højt som "udtag" (mekanisk, evt. fugtstyret) og en lavt som "indtag" (naturlig), med de to placeret i hver sin ende af rummet.

Sidder den fugt-styrede tæt på køkkenet, kan du få den bonus at den kan "hjælpe" emhetten med at slippe af med noget fugt, hvis fugtigheden i køkkenet stiger.

Skrevet af ev elmand på 13-03-2016 12:09

Det det går ud på er at afklare/forklare om det er større problemer end der kan løses med det forslag som Lauhansen kommer med. (denne byrde på ryggen, er jo ikke rar i længere tid)
Og jeg mener nemt du kan styre det fugtproblem med en fugtstyret ventilator, og jeg mener også at mindre kan gøre det. Altså prøve hvordan det virker, og er der behov, så en udluftningsventil i væggen.

Et andet forhold er at der er 2 principper i kondens tumblere. Den ene kondenserer vandet fra ved hjælp af den koldere luft der er i rummet. Det andet kondenserer ved hjælp af en varmepumpe (køle princip) Den sidste afgiver mindre fugt til omgivelser.

 

Jeg har haft kondens tumber af begge typer (kryds felt og varmepumpe) og begge dele er noget bæ, hvis ikke de er konstrueret ordentligt, hvilket er et problem med de billige varmepumpe modeller så som Gorenje modellen jeg har PT.

De gode modeller ligefrem køler rummet ned, mens de dårlige varmer rummet op, som min gør.

 


 

Skrevet af Steensen på 13-03-2016 14:39

De gode modeller ligefrem køler rummet ned, mens de dårlige varmer rummet op, som min gør.

 

 

Den med at nogen tørretumbler køler rummet ned tror jeg ikke på, og jeg tror ikke at nogen kan dokumentere det for mig.

Men en varmepumpetumbler bruger kun ca den halve mængde strøm og varmer derfor kun halvt så meget som en konventionel kondenstumbler.

Min erfaring er, at en varmepumpetumbler afgiver mindre fugt til omgivelserne end en konventionel. Og generelt, at der kommer for meget fult gra alle tumblere, hvis dørpakninger mm ikke holdes i god stand.

Chr.

 


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis