Kogeplade forbindes til 2 faser

Hej

Skal have tilsluttet min nye kogeplade til de to faser der er trukket frem til den. Men er lille smule i tvivl om diagrammet

Jeg forstår at figur 1 (set fra venstre) er hvis det skal forbindes til 1 fase. Figur 2 er til forbinde til tre faser. På figur 3 ville jeg umiddelbart tro var at forbinde til 2 faser: Leder 1 til L1 og leder 2+3 samles til L2. Men det der undrer mig er de tre nul-ledere pludselig er delt i to  Er tilslutningen på figur 3 kun tilladt i Holland eller hva'?

 

Min tanke er at gøre næsten som på figur 3, altså: Leder 1 til L1. Leder 2+3 til L2. Leder 4+5+6 samles til nul. Leder 7 til Jord/beskyttelsesleder.

Hvordan lyder det?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal forbinde som vist på figur 3. L1 til en fase. L2 og L3 til den næste fase og de tre nuller samles og forbindes til Nul. PE/ jord forbindes til gul/grøn.

fase
Hvordan er de to faser sikret? En automat sikring eller to?

Og for at forstå dit spørgsmål har du to faser og en nul ført ud?
Altsår et kable med 4 ledere incl den gulgrønne/jord?

Venlig Hilsen
Rønbo

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/39370' class='af-profile-link'>Rønbo</a> på 16-03-2016 19:46
Hvordan er de to faser sikret? En automat sikring eller to?

Og for at forstå dit spørgsmål har du to faser og en nul ført ud?
Altsår et kable med 4 ledere incl den gulgrønne/jord?

Tak - jeg fik svar i forrige svar. Har forbundet som på diagrammet. Der er tre faser ført frem, men den ene bruges til ovnen så derfor kun to brugbare :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis