Ifö cera løber ofte

Har overtaget et hus hvor der er installeret Ifö Cera toiletter med plastic knap til skyl.

Ofte når vi skyller ud, har toilettet svært ved at hæve knappen eller ventilen igen, så et lille skyl bliver til stort skyl, medmindre det ender med at den bare skyller konstant.

Nogen der har erfaring om det vil hjælpe at skifte knapperne, eller skal jeg ty til at skifte hele indmaden (afkalkning er forsøgt) eller bare overveje at skifte hele toilettet til noget nyere?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at tage indmaden ud og rense den "mekanisk"? Hvis der er tale om store mængder kalk er afsyring sjældent nok da der sidder rester af noget uopløseligt tilbage.
Prøv først og løfte vippepladen af - under den sidder en plastic møtrik. Det kan være den ikke er spændt - den skal spændes til det giver et klik ! Har selv været ude for dette et par gange hvor den med tiden har arbejdet sig løs.

M.v.h.
Prøv først og løfte vippepladen af - under den sidder en plastic møtrik. Det kan være den ikke er spændt - den skal spændes til det giver et klik ! Har selv været ude for dette et par gange hvor den med tiden har arbejdet sig løs.

M.v.h.
Vi har haft det meste skilt ad, når toppen og knappen ikke er på oplever jeg ikke samme problemer ved at trykke de enkelte skyllepaler ned.

Selve knappen er modellen af plastic, og den har da fået lidt tæv med tiden når den tidligere ejer har haft taget knappen af. Knapperne er jo ikke de dyreste, men gider ikke spilde 200,- pr. lokum, når et nyt Ifö sign kan fåes for ca. en tussebasse.
jjepsen tak for rådet om møtrik, det hjalp lidt.

Strammede møtrikken til det sagde klik. Det betød så at lokummet løb konstant.
Jeg løsnede så tilbage til lige før klikket, så stoppede lokummet med at løbe, og umiddelbart ser det ud til at det opfører sig OK ved hvert skyl.
Hvis ikke trykknappen sidder fast, kunne det lyde som de 2 "skyllepaler" sidder for højt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis