Texas Futura 2002 går ujævnt / går i stå

Hej.

Jeg har købt en brugt Texas Fuitura 2002 fræser / fejemaskine med en Kawasaki FA 210 motor.

Da jeg var ude og kigge på den, gik den fint i motoren, men efter jeg har fået den hjem og skulle igang med at fræse, er den begyndt at gå meget ujævnt i motoren, og når den har fræset 5-6m går den i stå. Jeg kan sagtens starte den igen, men det samme sker hver gang: den går ujævnt og går til sidst i stå.

Jeg kan se at gasspjældet hele tiden står og åbner og lukker, men kan ikke gennemskue hvad det er der får det til at ske.

Jeg har taget luftfileret af, da det viste sig at være vådt. Og da jeg ved at et vådt filter gør at der ikke kan trækkes luft igennem, troede jeg at det var det. Men det gør ingen forskel. Og, ja: Der er benzin på 

 

Nogle kvalificerede inputs til hvad der kan være årsagen???

Hej. Jeg har købt en brugt Texas Fuitura 2002... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er så, og definitivt, ikke noget galt med din hukommelse :-) Det er 0,6 liter.
Og jeg tror du kan have fat i noget omkring vand eller kondens. Jeg er oprindeligt maskinarbejder, og den olie der flyder ud når jeg tipper maskinen, ville jeg ikke hælde på nogen maskine som jeg skulle garantere for. Har lige fået ny olie til den idag. Skifter i morgen. Der er oliepind på begge propper.
Men derudover, så fik jeg også noget karburator-rens som den fik et skud af idag. Det er muligt, at det blot er fordi jeg gerne vil tro på det, men det syntes altså at hjælpe lidt.
Og i øvrigt har jeg tjekket fjedrene som du omtalte tidligere, og den fjeder som sidder direkte på giveren, som regulerer gasspjældet er ikke stram, så giveren har et slub hvor den kan stå og daske frit.

Little by little.... Måske ender det med at denne discountmaskine kommer til at køre tilforladeligt.

Den skal du nok få til at gå godt. Motoren er lavet på samme måde som en B&S men skulle være mere slidstærk.

Hmmmm, tror ikke på den slags vidundermidler til en karburator motor. Formoder forhandleren ikke er holdt op med og grine endnu. 

Det er muligt der skal nye par nye fjedre til, det vil tiden vise. Men det er almindeligt at en sådan type motor ikke går helt jævnt uden der er en vis belastning på krumtappen.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
jeg tror også det er en for mager blanding, kører din fræser mere jævnt hvis du lukker chokeren en anelse? ofte er det en god indikation på at blandingen er for mager.

regulatoren står hele tiden og bevæger sig lidt, men hvis din motor går MEGET ujævt kan det være af
fjedre/regulator skal indstilles

Mvh.
Nicholas

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Ja, altså, hvad det var der præcist virkede, er jeg lidt i tvivl om. Men efter at have givet karburatoren en god gang rensevæske af 2 omgange, og skiftet motorolien, og med den eksakt rette mængde, så kører den, næsten, perfekt. Den har stadig en tendens til at gå lidt op og ned i omdrejninger når den kører tomgang, men ikke når den arbejder.
Jeg tænker at det er fjederen på giveren der er slap. Den må skiftes når jeg er færdig her i foråret. Det kræver lidt adskillelse at komme ind og få fat iden.
Nicholas: Ift. choker, så kunne den tidligere slet ikke holde sig i gang uden fuld choker. Nu skal chokeren lukkes helt for at køre ordentligt, når først den er slået i gang.

Tak for indlæggene. De hjalp mig rigtig meget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis