Fordnøgle driller

Hej ! Jeg har en Ford Galaxy med to nøgler, den ene nøgle vil gerne låse bilen op med fjernbetjening til centrallås, men den vil ikke starte bilen. Den anden nøgle vil gerne starte bilen. Har prøvet at kode nøgle til bil via manualen, den har fået nyt batteri mm. Men intet hjælper.
Nogle forslag?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har haft ca. samme problem - her tog jeg bare den chip ud, der fungerede og limede den fast inde ved tændingslåsen - så kunne jeg starte bilen med begge nøgler, da chippen bare skal være tilstede - men det er meget vigtigt med afstanden og hvor den sidder i forhold til tændingslåsen - så det må du lige eksperimentere lidt med - det kan være en fordel at sætte et stykke gult tape fast på chippen, da den kan være ret svær at finde igen, hvis man taber den.

NB. sæt chippen fast beklædningen, så en biltyv, der først fjerner beklædningen for at komme ind til tændingslåsen, også overser at han fjerner chippen.

Der er stadig chip i den ellers vil den ikke de-aktivere startspærren - vil jeg tro.

Skrevet af FordVibeke på 09-03-2016 14:49
Den nøgle der virker er uden chip, den er faststøbt plast, og der er intet jeg kan skille ad (uden hammer og mejsel😉)

Evt. kan du så få lavet en ekstra nøgle eller 2 og gøre den nøgle med chippen (og det må, der være i den der virker), der virker ubrugelig - og så lime plastdelen fast i beklædningen - gør den desværre mindre usynlig, men hvem skulle også forsøge at stjæle netop din bil.

Evt. kan du også høre et autoriseret Ford-værksted om de kan aktivere den anden nøgle, så den også passer til din bil - men du må nok påregne at det kræver en ny nøgle, som så skal parres med din bil - så det er nok noget med en kr. 2000,-.

 

 

Et autoriceret Ford værksted var da det sidste sted jeg ville komme med en bil.
Prøv hellere en låsesmed F.eks i Rødovre eller Frederiksberg.

René
Jeg fik lavet og kodet et par nøgler til vores Mondeo hos:
http://www.krak.dk/f/auto-l%C3%A5sesmeden:66510306/2610-r%C3%B8dovre

Det tog et kvarters tid, medens jeg ventede og kostede vist nok 800 kr.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis