Tætning af utætheder i lejlighed

Hej LDS

I min lejlighed chikaneres jeg af røg fra min underbo. Jeg har opdaget, at røgen særligt to steder siver igennem.

Dette er henholdsvis ved huller omkring raditatorrør og mellemrum mellem trægulv og lister, som de vedlagte billeder gerne skulle illustrere.

Mit spørgsmål til jer er, hvordan jeg mest effektivt får lukket helt til for røgen uden risiko for at ødelægge noget. Kan man mon bruge noget ekspanderede skum til at tætne hullerne ved rørene? Og hvordan lukker man for sprækken mellem trægulv og træliste? Er der noget særlig fugemasse man bør bruge? Jeg går ud fra at træ godt kan bevæge sig lidt, og det skal jo helst forblive tæt. Det skal siges, at der nogle steder er 5 mm mellemrum mens der andre steder er helt op til 15 mm. 

Jeg håber I har et par råd til mig.

På forhånd tak.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den bedste løsning:
Stop rockwool ned omkring radiatorrør op til underkant gulvbrædder, fug hullet ud med en elastisk fugemasse og afslut med en plastkrans man kan købe i byggemarkeder.
Hvor gulv og væg mødes, burde du hive alle sandlister af og fuge i sprækken og montere nye sandlister. Måske du kan fuge uden at tage dem af, hvis du kun skærer ganske lidt af studsen på fugepatronen og tvinger en del ind mellem gulvbrædder og liste. Glat ud med en finger dybbet i sæbevand

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis