Egnet til bundslibning?

Det nærmer sig med stormskridt tiden, hvor vi skal igang med bund-sliberiet. Selv hører jeg til typen af bådejere, der ikke synes det er det allerfedeste ved at have båd, men går samtidig op i at forarbejdet skal gøres ordentligt, inden det næste lag stryges på.

Ryggen er bare ikke hvad den har været, og jeg ved at arbejdsstillingen under skroget kommer til at gøre det onde ved mig, i den kommende påske.

Jeg stødte så på den fætter her hos Biltema. Hvis maskinen ellers er i orden (den er trods alt på 600 Watt), tiltaler det lange sugerør/håndtag mig.

Er der én her, der har erfaringer med denne, eller et lignende produkt?

Kan den bruges til vådslibning - evt. med begrænset brug af vand?

Kan man sætte en polersvamp/pude på den og bruge den til polering af fribordet også?

Mvh, Søren

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Diva

Det var en imponerende "fætter" du har fundet frem.

Jeg kender den ikke.

Jeg vil bare sige, at jeg ikke lige kan se, at man skåner ryggen ved at have sådan et langt apparat man skal bakse med.
Jeg vil umiddelbart mene, at ryggen har det bedst, hvis man kan bruge begge hænder foran kroppen i en rimelig arbejdsstilling.

Kan du ikke sidde på en eller anden kasse-stol med lidt ryglæn, mens du arbejder?
Og så skal du naturligvis flytte din "kasse-stol" ret ofte.
- men det ka´ jo være at jeg ikke helt forstår hvordan du vil gøre det.
MVH A

To ulykker kommer sjældent alene.
Tillad mig at gøre opmærksom på, at der faktisk er regler for, hvordan den slags må udføres. Naturligvis for at undgå unødigt meget forurening både af pladsen og af andres både (slibestøv).
Mon ikke din havn har en til formålet godkendt og velegnet sliber og skraber med tilhørende støvsuger ?
Hos os koster det kke noget at låne maskineriet. Vi skal blot betale slibeskiverne.

Finnband
@ Ellida,

Det værste (for mig) er ikke at skulle løfte/holde maskinen et stykke fra kroppen. Det værste er den dumme arbejdsstilling under båden, hvor man hverken kan stå helt oprejst eller sidde ned, men samtidig skal arbejde over hovedhøjde - og nej, det er desværre nærmest umuligt, ret mange steder under båden, at arrangere noget at sidde på, ikke mindst pga stativet (som er én af de der vogne, fremstillet af gamle lastvognsdele).

Men sådan bliver det. Jeg har besluttet at vandslibe bunden, og det bliver med de vanlige slibesvampe, da jeg ikke stoler på at maskinen egner sig til vandslibning. Så jeg må bare bide smerten i mg. ;-)

@finnband,

Vi har mig bekendt ikke mulighed for at låne den slags værktøj, her hvor jeg ligger. Lige det med slibestøvet, tror jeg ikke den nævnte maskine har et problem. Det lange håndtag fungerer også som støvsugerrør, hvor man kan slutte sin støvsuger til enden af håndtaget.

Jeg har en glimrende industristøvsuger til det formål - men som nævnt ovenfor, så bliver det ikke mig, der kommer til at teste maskinen i denne omgang.

Tak for jeres svar ;-)

Mvh, Søren

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis