Kan det passe - pris på installering af vaskemaskine

Jeg skal have installeret vaskemaskinen i garagen.

Der er taphane, som dog skal laves om, da der ikke tilbageløbsspærring (tror jeg det hedder). Det skal der laves og så skal der t-stykke på, at den ene kan bruges til haveslangen og den anden til vaskemaskinen.

Der er ca. 2 meter til vaskemaskinen fra taphanen. Ydermere er der 3 meter fra vaskemaskinen til afløb, som VVS´eren ville lave med et fastgjort rør til væggen.

Der er stik i garagen med jord (mener jeg bestemt, skal jeg selvfølgelig lige dobbelttjekke).

2.800 kr.!!! og vurderet til en 3 timers opgave!

Er det helt skævt eller en fair pris, for så må vi jo bare til lommerne.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du fået et tilbud eller har du bare spurgt om en ca. pris. Hvis du har indhentet et tilbud, er VVS firmaet nødt til at sikre sig at prisen holder. Få det lavet på regning af et firma, som dine naboer kan anbefale.

fase
Ok, ja, har fået et skriftligt tilbud fra en, som var ude at kigge på det. Og er det prisen, så skal det selvfølgelig gøres ordentligt og til den pris, som det nu engang koster, men har ikke erfaring udi VVS-priser og tænkte 2.800 kr., som er mere end hvad vaskemaskinen har kostet, lød lidt vildt. Jeg ved også godt, at det ikke bare er en helt almindelig operation.
Lyder dyrt for sådan en tilslutning, men en vvs'er kan jo hurtig bruge 3 timer - transport frem og tilbage, og lidt oprydning og papirarbejde, så er de 3 timer også gået - men er der ikke tilbageløbsdpærring på slangen til vaskemaskinen?
Tilbeløbs spærring kan du købe balofix ventiler der har indbygget, og hvis det skal være som "T-stykke" så koster den alene 200kr.
Den der sidder på slangen til maskinen, er i tilfælde af slangen til maskinen sprænger læk, så lukker den for vandet.
3 meter afløb kan du selv bestemme om du vil lave som fast rør eller som en "forlænger slange", hvor sidstnævnte klart er nemmest og billigst, da du selv må sætte den på maskinen.

Min erfaring gør jeg er i stand til selv at lave det hele af det du skal, men så er det uden papirer, hvilket er det som VVS'eren skal levere,og det er hans levebrød der skal forsynes sådan.

 

Jeg ville også uden problemer kunne lave det selv - VVS er jo ikke raketvidenskab - og er det utæt, må man jo bare lave det om - og man kan jo købe megen dejligt værktøj for kr. 2800,-

El-delen er mere farlig at eksperimentere med - og her bør du evt. konsultere en fagmand.

Men har du tænkt på om garagen er frostsikker? - der skal altså ikke megen frost til at frostsprænge en vaskemaskine!

Annonce

Hvorfor ikke bare få det lavet på timeløn, jeg kan godt forstå, at du for den pris opgivet. Håndværkeren er da nødt til at være sikker på, arbejdet ikke giver underskud. Der er tilsyneladende en stigende (efter min mening overflødig) tendens til, at der skal gives tilbud på alt fra en pakke søm til et helt hus. Det sidste kan jeg forstå, men ikke det første. I øvrigt er prisen vel ikke helt ved siden af.


fase
Skrevet af S. Fabrin på 08-03-2016 00:58

Hvorfor ikke bare få det lavet på timeløn, jeg kan godt forstå, at du for den pris opgivet. Håndværkeren er da nødt til at være sikker på, arbejdet ikke giver underskud. Der er tilsyneladende en stigende (efter min mening overflødig) tendens til, at der skal gives tilbud på alt fra en pakke søm til et helt hus. Det sidste kan jeg forstå, men ikke det første. I øvrigt er prisen vel ikke helt ved siden af.

Som jeg skrev tidligere, så betaler jeg gerne prisen. Det er slet ikke det, men har som sagt ikke erfaringer med VVS-priser og syntes blot, at det lød halvpebret, da maskinen koster mindre end installeringen. Og jeg er desværre ikke skarp nok til VVS-arbejde, så ja, jeg må blot betale.

Garagen er frostsikret, muret og kommer ikke meget under 10 grader og så får jeg den isoleret lidt yderligere inden næste vinter, så burde det ikke være noget problem.

 

 

Isolering alene gør det ikke, hvis der ikke er en varmekilde. Desuden vil der være en del kondens.

 

Hmm, det er ikke ligetil, når men kondensen bliver forhåbentlig klaret med noget udluftning, som laves i det ene hjørne.

Så må jeg lige overveje varmekilden. Tvivler på, at det bliver et problem det næste halve års tid og så har jeg lidt tid og overveje løsningen.

Jeg takker for alle svarene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis