Murer har muret skævt og vil ikke udbedre skader.

Hej

Jeg har netop fået lavet et vindfang til mit hus. Vindfanget er på 5 m2 og murerarbejder (herunder støbning af trappe) har kostet mig 140.000 kr.

Jeg står nu med det problem, at mørtelfugerne er blevet påvirket af frosten og skallere af. Mureren, som har lavet det, nægter at udbedre det, og jeg har meddelt ham at jeg anker sagen såfremt han ikke inden for en uge har accepteret at lave det. Er det mig som er forkert på den, eller skal murværket ikke se ordentligt ud?

Ud over dette, har de mureret væggene skævt (dvs. ud af vinkel) og afstanden mellem væggene som står vinkelret på huset variere med 40 mm. Afstanden er således 40 mm bredere inde ved huset end væk fra huset, og dette ses meget tydeligt på klinkerne, som er blevet lagt. Kan jeg ikke godt kræve et afslag for det også? Jeg synes det er lidt noget sjusk, og det er bare ikke så pænt. Hvor meget kan jeg umiddelbart tillade mig at kræve i afslag?

Håber nogen kan svare på mine spørgsmål.

På forhånd tak

Vh.

Martin

26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal ikke kræve nedslag, du skal forlange at få det lavet om..
Er muren med i byg garanti ordningen ?

Vi prøver igen, i morgen --
Han vil ikke udbedre det og han er desværre ikke medlem af byg garanti.
Jeg har dog meddelt ham at jeg vil oprette en sag hos håndværkernes ankenævn (velvidende at han kan vælge ikke at rette sig efter deres afgørelse, men så må den jo videre i systemet).

Desuden kan han ikke rigtig rette vinklerne op igen, da taget er kommet på.
Billeder siger mere end ord.... Så sæt gerne et par biller på indlægget. Både af de skæve klinker og afskalningerne.
Gerne med en stor vinkel der viser hvor skævt det er. 40mm er meget på en meter... Men ikke meget på ti meter....

Har du betalt ham for arbejdet??

Mvh Njord

MVH Njord
Hvem har lagt tag på, uden at fortælle dig, at spærene er for korte? Det burde have været opdaget inden der kom tag på af anden håndværker.
Et prisafslag fjerner ikke den irritation du vil gå med de næste mange år. Ned med skidtet og en ommer.

 

Jeg har i processen forsøgt ikke at gå i for små sko (det er også svært at vide hvad ens rettigheder er), og derfor gjorde jeg ikke noget ud af det med skævheden da jeg blev gjort opmærksom herpå af tømmeren. Tømmeren kompenserede for skævheden i tagkonstruktionen.

Men efter at han ikke vil lave fugerne om (som ligener noget der er løgn), syntes jeg det var på sin plads at han fik en påtale angående dette også.

Skævheden på 40 mm er over 1,5 meter, så det er en del.

(Jeg skal nok komme med nogle billeder...)
Annonce
Noget tyder jo på du har valgt en forkert håndværker...
Jeg går ud fra at det også var mureren der afsatte til soklen og gravede ud her.
For mon ikke det kommer helt tilbage herfra....

MVH Njord

MVH Njord
Det er helt korrekt, og hvor er jeg træt af det...
Tror på man skal oponere så tidligt som muligt og så sagligt som muligt. Omvendt må man jo forvente en fagmand ved hvad han gør....

Jeg tror desværre ikke du er alene om at have nogle udfordringer med at få håndværkere til at lave tingene ordentligt og at udbedre fejl og mangler....

MVH Njord
Har du betalt ham endnu?
Skrevet af MPBagger på 07-03-2016 14:42

Hej

Jeg har netop fået lavet et vindfang til mit hus. Vindfanget er på 5 m2 og murerarbejder (herunder støbning af trappe) har kostet mig 140.000 kr.

Jeg står nu med det problem, at mørtelfugerne er blevet påvirket af frosten og skallere af. Mureren, som har lavet det, nægter at udbedre det, og jeg har meddelt ham at jeg anker sagen såfremt han ikke inden for en uge har accepteret at lave det. Er det mig som er forkert på den, eller skal murværket ikke se ordentligt ud?

Ud over dette, har de mureret væggene skævt (dvs. ud af vinkel) og afstanden mellem væggene som står vinkelret på huset variere med 40 mm. Afstanden er således 40 mm bredere inde ved huset end væk fra huset, og dette ses meget tydeligt på klinkerne, som er blevet lagt. Kan jeg ikke godt kræve et afslag for det også? Jeg synes det er lidt noget sjusk, og det er bare ikke så pænt. Hvor meget kan jeg umiddelbart tillade mig at kræve i afslag?

Håber nogen kan svare på mine spørgsmål.

På forhånd tak

Vh.

Martin

Af egen erfaring, hold ikke penge tilbage det kan nemt gå sådan at du ved en evt. retsag bliver dømt for at holde for meget tilbage i forhold til omfanget af det du klager over. Skulle det komme så vidt at du skal have en syn og skønsmand på sagen så kan jeg anbefale dig at bede Teknologisk Institut om at udpege denne. Jeg har haft en syn og skønsmand som uden mit vidende nok havde en del at gøre med min håndværker. I anden omgang fik jeg så en fra nævnte institut og det var en helt anden sag han var i vært fald uvildig. Retsag nr. 2 jeg var ude i resulterede i at dommeren direkte sagde til håndværkeren at han nok ikke skulle have meddelt mig at arbejdet var afsluttet. Jeg mener ikke du skal finde dig i sådan sjusk.

 

 

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis