Miele vaskemaskine lukker vand ud på gulvet

Hej derude,

Jeg har en Miele vaskemaskine som er ca 7 år vil jeg mene - den er begynd at lukke vand ud på gulvet på samme tidspunkt ved hver vask:

Der er ved afslutningen af sidste skyl (nård en begynder at pumpe) så kommer der relativt meget vand ud på gulvet.

Når den i øvrigt kører - dvs. vasker, pumper ud samt skyller og pumper ud (de første 3 gange) kører det normalt uden vand på gulvet.

Jeg lurede på om det var når den skulle have skyllemiddel ind, men intet er stoppet ved sæbeskuffen. der sidder tilsyneladende ikke noget ved pumpen (jeg har renset filter).

Jeg har ikke haft den uden får at åbe den og se efter (ned i den9 da der står tørretumbler ovenpå - så jeg ved ikke mere end ovennævnte

Hvad tænker i umiddelbart, der er galt?

Hilsen Torben

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker at det er den andtætte membran der er hele vejen rundt om trumlen, der er blevet utæt på toppen, så når den centrifugerer, så bliver der kastet vand ud dén vej.

Har du haft sæbe skuffen ude af maskinen og totalt-rengjort den, inkl. eduktoren (den der "løfter" skyllemidlet ud) så der kun er det hvide plastik uden nogen urenheder?

 

Jeg havde samme problem med at der løb vand ud på gulvet. Fandt hurtigt ud af at problemet var en utæt afløbsslange. Jeg købte en ny her http://www.repart.dk/Produkter/Vaskemaskine/Miele.aspx

Den var virkelig nem og skifte - og løste problemet. Måske det er det samme din vaskemaskine fejler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis