Aftrækstørretumbler eller kondenstørretumbler i nyt hus?

I forbindelse med nybyggeri anbefaler vores byggefirma, at vi i vores nye hus ikke får lavet et aftræk ud i det fri til vores tørretumbler, men i i stedet køber en ny kondenstørretumbler.

Virker det fornuftigt at lave et nyt hus, hvor der kun er mulighed for kondenstørretumbler?

I forbindelse med nybyggeri anbefaler vores... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Chr., selvrensende kondensator - dette r derfor man skal hive den ud og rengøre 1-2 gange årligt. Vi har nul problemer og har for kort tid siden haft maskinen ude for el-arbejde bag den. Overhovedet ikke den mindste fugt, mug eller aflejringer. PS den har stået der i 6 år

 

Uldal:
PÅ min tumbler er det slet ikke muligt at tage kondensatoren af/ud for rengøring. Den bruger det opsamlede vand til det, og derfor kan man ikke sætte en slange på at fjerne vandet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Uldal:
PÅ min tumbler er det slet ikke muligt at tage kondensatoren af/ud for rengøring. Den bruger det opsamlede vand til det, og derfor kan man ikke sætte en slange på at fjerne vandet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Vi er en familie på 5 der siden 2009 har været super tilfredse med vores AEG TN95470. Før vi byggede om, havde vi et helt alm. fugtigt/utæt parcelhus, nu er det bygget om, tætnet og der er ventilationsanlæg osv.

FØR ombygningen var vi lidt plaget af fugten fra tørretumbleren. EFTER ombygningen er det slet ikke et problem. Nærmest tværtimod; det er fint med lidt fugt her om vinteren.

Og ja - husk at tømme filtre ofte - der sidder i vores både et i lågen og et nede ved kondensatoren. Sidstnævnte glemmer man let, men jeg er helt overbevist om at det er det vigtigste at huske.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis