Cement + Mørtel = Stolpefundament ?

Hej, jeg skal have faststøbt et par stolpefødder til en skraldespandsskjuler, som jævnligt udsættes for kraftig blæst på vestkysten.

Kan man nøjes med at blande cement + mørtel? Eller skal der bruges sand?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja brug sand, eller støbemix..
Jeg vil mene mørtel'en vil trække fugt og frostsprænges...

Vi prøver igen, i morgen --

Du kan se mit tilsvarende projekt ved vestkysten her :

www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/551

Lavet for snart 3 år siden og det står da fint endnu ( som da det blev lavet ) 

Jeg brugte stolpespyd, som jeg bankede ned til hjørnestolperne.

Jeg lavede kun afstand mellem brædderne der får vind fra vest - men der er jo ikke noget i vejen for at gøre det hele vejen rundt.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg har også sidste år lavet et indelukke til affaldsbeholder meget lig EISOE´s model. Men jeg bankede blot 4 stk 2,10 m runde Ø-7cm pæle i jorden - det holder fint.

@EISOE - sig mig sorterer man ikke genanvendelig affald på din egn, siden du kun har en affaldsbeholder?

Tak for gode råd. Jeg må nok hellere få hentet noget sand. Jeg har cement og mørtel herhjemme og ville gerne i gang i dag, men hastværk lønner sig sjældent.

EISOE jeg har lavet præcis samme model som dig mht. stolpespyddene. Det resulterede i at min skraldespandsskjuler blev rykket op af jorden og blæst 3-4 meter væk. Den er lavet af Ivarplank og er forholdsvis tung. En mand kan ikke løfte den Forsikringen dækker ikke noget som ikke er støbt fast i jorden.
Annonce
Der er jo vist ret sandet over vest på - så det er nok en god ide med noget (beton)forankring ;-)
Skrevet af svalbard på 06-03-2016 13:13

EISOE jeg har lavet præcis samme model som dig mht. stolpespyddene. Det resulterede i at min skraldespandsskjuler blev rykket op af jorden og blæst 3-4 meter væk. Den er lavet af Ivarplank og er forholdsvis tung. En mand kan ikke løfte den Forsikringen dækker ikke noget som ikke er støbt fast i jorden.

Så var den vel helt tæt uden afstand imellem så vinden ikke har kunnet passere igennem 

Min står så også lidt i læ af garagen ved siden af, der vender mod nord/nordvest.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af Frank Chr. på 06-03-2016 13:00

@EISOE - sig mig sorterer man ikke genanvendelig affald på din egn, siden du kun har en affaldsbeholder?

Jovist gør man da så  - vi har en fin genbrugsplads i sommerhusbyen med containere til formålet - dog ikke til husholdningsaffald.

Vi har i en forsøgsperiode haft en ekstra beholder ved sommerhuset - om det bliver gjort permanent vides endnu ikke.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 

Så var den vel helt tæt uden afstand imellem så vinden ikke har kunnet passere igennem 

 

Jo. jeg uploader et billede af den, når den er støbt fast. Og jeg havde placeret den med åbningen mod vest. Det sker ikke igen

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis