Hej,
Jeg bor i en lejlighed hvor en af loftslamperne er styret af en lysdæmper af typen som ses på billedet. Det er en LK uden sikring.
Der har de sidste par år siddet en 60w glødepære i og det har indtil for nylig virket upåklageligt. Problemet viste sig i starten ved at dæmperen i korte perioder ikke kunne lyse ved fuld kraft og derfor dæmpede lyset selv. Korte pauser kunne få den op på fuld styrke igen.
Jeg har læst mig frem til at denne type dæmper, istedet for en alm sikring, benytter sig af en overophedningssikring og Jeg tænker at det kan være denne der er slået til når dæmperen har dæmpet lyset selv.
For nylig er lampen så begyndt ikke at kunne tændes i lange perioder (op til et par uger) efter en dags brug. Lyset kommer efter en længere pause tilbage igen og kan igen bruges i en dags tid og så starter processen forfra.
I perioder hvor dæmperen ikke virker kan jeg stadig registrere spænding i fatningen med min polsøger og hvis jeg tilslutter en led-pære vil den lyse svagt, men altså ikke glødepæren.
Jeg har haft dæmperen skilt ad og jeg kan ikke se nogen form for skade på print boards.
Nogen der har erfaring med denne type dæmper og som evt kan give lidt input til hvad der kan være galt?
På forhånd tak!