Spørgsmål om fjernvarme

Hej
Vores fjernvarme i byen er igang med at skifte stikledningerne ud til nye, da de ved at de gamle ikke længere er gode nok.
Inden de kom til vores hus, blev stikledningen fra vejen og hen til måleren utæt og det resulterede i at vandet blev presset ind i huset ved muffen lige før måleren. Vi kunne altså ikke se merforbruget på måleren.
Muffen er bag bryggersskabe og hvor længe der har løbet vand ind, ved vi ikke.
Da vi opdagede det, kontaktede vi både fjernvarme og forsikringen. Fjernvarmen sendte et gravehold ud for at stoppe uheldet, udskifte stikledningen og lægge fliser på plads igen samt asfaltere ude på vejen ved opgravningen. Forsikringen sendte en mand ud. Han hidkaldte Polygon som målte fugt i køkkenet, så de skar hele køkkengulvet op, så de kunne få affugtet. Senere nyt gulv, tapet, maling, fodlister og fejelister.

Nu til spørgsmåle.
Kan jeg videresende regningen på selvrisikoen til fjernvarmen?

Hvor starter mit ansvar i forhold til fjernvarmerør?

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kikker i dit forsyningsselskabs leveringsbetingelser, vil du sikkert se, at følgeskader ikke dækkes. Men prøv da at ringe til forsyningen og spørg om de vil betale din selvrisiko.

fase
Hmm det kommer vel an på fjernvarme selskabet, har selv lige fået skiftet min stikledning under min renovering af huset, pga høj alder på ledning.
Den lagde midt gennem huset, under strøer i en kanal lavet i klaplaget.

Men i følge min fjernvarme, er alt før måleren deres ejendom, og deraf vil alle skader forårsaget af rørsprængning inden måleren dækkes af deres forsikring, også derfor de var meget glade og interesseret i at skifte min ledning

Venlig Hilsen
Rønbo
Jeg ville, i dit sted, gå en anden vej.
Jeg ville, hvis der kommer en regning, ganske enkelt spørge mit forsikringsselskab om ikke de mener, at de har regresret mod fjernvarmen. Regresret betyder, at de har ret til at kræve pengene fra den ansvarlige skadevolder, i dette tilfælde fjernvarmeselskabet.
Mit umiddelbare gæt er, ar der slet ikke kommer en regning til dig, da forsikringen plejer at være ret vakse til at bonne den ansvarlige.
At du har anmeldt skaden til din forsikring gør ikke dig ansvarlig for skaden. Det er ligesom hvis du får en skade på din bil (og har kasko). Så anmelder du til dit eget selskab, og så kradser de pengene ind hos modparten, hvis det er ham der er ansvarlig skadevolder.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også