Spørgsmål vedr. opførsel af lejlighed samt udstykning af grund

Hejsa jeg søger lidt hjælp mht. til en lidt kringlet sag  jeg håber i har lidt erfaring jeg kan trække på 

Jeg står i den situation at jeg er ved at købe et hus på 155m2 beliggende på en 1001 m2 grund. 

Bebyggelsesprocenten i området er 30% 

min. grundstørrelsen er 500m2

Første spørgsmål går på tror i det vil være muligt at opnå en dispensation så man fx. er fri for at fjerne 5m2 fra det eksisterende hus? så man kan dele grunden op i 2? 

Eller tror i man skal fjerne de 5m2? 

Det var de første spørgsmål  

Nu kommer andet. 

Jeg kunne godt tænke mig at læse en del mere om processen, jeg ved at området må bebygges med 40% hvis der er tale om dobbelthuse, rækkehuse og lejligheder. 

Er der nogen der ved hvor man kan læse en masse om byggereglement i forhold til lejligheder? 

Samt hvad forlanger kommunen for at det kan godkendes? 

Mvh Thomas

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal være helt sikker på din grund er stor nok..
Hvornår er den sidst målt op?
Jeg fik for 20 år siden målt min grund op, i forbindelse med at jeg købte et "lille" stykke jord af naboen (400m2)
Det der stod i de gamle papirer vedrørende grundstørrelsen, var ikke helt korrekte.

Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af ThomasHDK på 03-03-2016 22:47

Hejsa jeg søger lidt hjælp mht. til en lidt kringlet sag  jeg håber i har lidt erfaring jeg kan trække på 

Jeg står i den situation at jeg er ved at købe et hus på 155m2 beliggende på en 1001 m2 grund. 

Bebyggelsesprocenten i området er 30% 

min. grundstørrelsen er 500m2

Første spørgsmål går på tror i det vil være muligt at opnå en dispensation så man fx. er fri for at fjerne 5m2 fra det eksisterende hus? så man kan dele grunden op i 2? 

Eller tror i man skal fjerne de 5m2? 

Det var de første spørgsmål  

Nu kommer andet. 

Jeg kunne godt tænke mig at læse en del mere om processen, jeg ved at området må bebygges med 40% hvis der er tale om dobbelthuse, rækkehuse og lejligheder. 

Er der nogen der ved hvor man kan læse en masse om byggereglement i forhold til lejligheder? 

Samt hvad forlanger kommunen for at det kan godkendes? 

Mvh Thomas

 

Du skal være opmærsom på de 30% inkludere alt med tag over på grunden, fratrukket 35 m2, dvs er der carport, garage, redskabsskur, overdækket terasse, brændeskjul, cykelskur eller lign, og det sammenlagt er over 35m2, skal de overskydende m2, ligges til husets m2, og det er så størrelsen du skal regne med.

Det er mange steder muligt at få dispensation, Der er ikke andet at gøre end at spørge..

 

Hejsa

Tusind tak for de rigtige gode svar hidtil.

Det er selvfølgelig meget relevant! at få sikret at grunden er stor nu . og det ville nok kræve en landinspektør.

PIzzabager: Se det vidste jeg faktisk ikke. Men som udgangspunkt bliver garagen og skuret revet ned så er vi nede på ca 12m2 cykel skur.

Mvh Thomas
Og størrelsen på Grunden som Je_ns er inde på passer mange gange ikke, jeg undrede mig også lidt da jeg begyndte og lave nogen hurtige målinger med Google earth, min grund er så vidt jeg kan se over 100 m2 større end angivet, det har jeg dog ikke behov for at fortælle kommunen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis