Madspild. Hvordan kan det reduceres.

Madspild er jo et meget varmt emne, og så kommer jeg til at tænke på, hvordan man kan reducere det. Altså, har du et smart fif til at begrænse det mad der ender i skraldespanden.

Jeg har en tømt rødkålsspand stående  fryseren. Den hedder "Biksetern". Når der er en halh kottelet, et stykke steg eller lignenede til rest bliver det skåret i tern kommer det deri. Så er der kød til biksemad.

Har andre en god ide?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Madspild er jo et meget varmt emne, og så kommer... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Her hos os kommer det i fryseren hvis det er nok til at indgå i et måltid senere, ellers spiser jeg det til frokost næste dag.
for at fryseren ikke skal ende som madsakrofag for gammelt mad, har vi: købt en skabsfryser i stedet for kummefryser( der kunne der virkelig gemme sig ting ag sager nede i bunden) hver skuffe har fået et nr. ved siden af fryseren har jeg lavet en lille skrivepult hvorpå jeg har monteret låsen fra indvendig i et ringbind ( den der bare er en snaplås) Heri sidder der en side for hver skuffe og der ligger in kuglepen. Det tager ingen tid at skrive ind hvad du lægger i en skuffe og så streger du bare ud når du tager det igen. Skifter papiret når siden er fyldt. Det er også lynhurtigt lige at gå 7 skuffer efter for lige at se hvad der er på lager. Siden vi fik det system er hyldeomsætningshastigheden blevet voldsom forbedret.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis