Miele softtronic W430 slår Hfi

Hej.

Min ellers super gode og ca. 11 år gamle vaskemaskine slår Hfi relæet efter ca. 2 min. 

Jeg skal slukke for maskinen, og så kan jeg slå Hfi til igen uden vrøvl. Herefter har jeg prøvet flere forskellige programmer og uanset om jeg vælger et "normalt" 40 graders eller et "koldt" uld program starter maskinen igen, men slår påny Hfi relæet igen efter ca. 2 min.

Jeg har også prøvet at centrifugere - ingen problem.

Maskinen tager lystigt vand ind og pumper det ud, hvis jeg sætter maskinen til det.

 

Gode råd modtages med tak.

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et gæt vil være, dit varmelegme er blevet utæt så vandet kommer i kontakt med varmetråden. Du kan nemt afprøve om diagnosen er rigtig ved og tage begge ledninger af varmelegmet. Husk lige og få dem isoleret godt fra hinanden og maskinen !!! Små frostposer og gummistikker er udemærket til det formål. Er varmelegmet øg skulle den gerne kunne vaske i lidt længere tid, faktisk indtil den formodentelig kommer med en fejl om vandet ikke er varmt nok. Går det fint ved du hved du skal i gang med og skifte.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af frem9 på 03-03-2016 19:27
Hej Leif.

Tusind tak for dit svar. Du hører nærmere i morgen.

Mvh. Kurt.

Takker, en glæder sig gevaldigt.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej igen Leif.
Jeg prøvede med det samme at koble varmelegemet fra, og maskinen kunne køre igen.
Efterfølgende skulle det lige blive mandag, så jeg kunne bestille et nyt varmelegeme.
Det blev leveret igår, og jeg skiftede det med det samme.
Nu kører maskinen igen, og den varmer også.

Mange tak for din hjælp.

PS. det overraskede mig, at der var så meget kalk. Jeg syntes eller at vi er flinke til at afkalke.

Mange hilsner fra Kurt.

Det er skønt Kurt. Så kan den et stykke tid igen.

 Gud, vi andre afkalker ikke og vores varmelegme er også dækket af kalk. Personligt mener jeg afkalkning er spild af penge.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis