Bygge tæt på skel ?

Hey

Jeg skal til at opføre et brænde/redskabsskur, det bliver under 35m2 så der skal bare en anmeldelse til.

Men har et par spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på.

Jeg kommer ca. 50 cm fra skel, men holder mig under 2,5m i højden så det skulle ikke give problemer. Men er der forskel om det er til en nabogrund eller ud til offentlig vej ?

Når vi er ved de 2,5 i højdegrænse hvordan måles de så når grunden skråner? 

Er der nogle specielle hensyn der skal tages når skuret bliver bygget direkte på det eksisterende hus ?

Håber der er nogle der kan gøre mig klogere.

På forhånd tak

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal spørge teknisk forvaltning hvor du bor inden du begynder på den slags projekter. Det er smart at dobbelttjekke, at man har forstået reglerne rigtigt.

De 35 kvm er sandsynligvis det samlede areal du må have af udhuse, carport mv.
Spørg kommunen om dette også.

De bør vide det hele - og specielt hvis er er lokale regler, som er lidt anderledes - så er det smart at spørge dem.

MVH A


To ulykker kommer sjældent alene.

Jeg satte for mange år siden en "bjælkehytte" op i vores have. Jeg havde på forhånd sendt tegninger til kommunen og holdt mig ca 2 meter fra skel til nabo. 

Jeg fik så besøg af kommunens folk der så kunne konstatere at bygningen var for høj fordi at grunden skrånede. Da jeg jo havde "stillet" bygningen oven på jorden (punktfundament) blev den for høj... det kostede så at naboen skulle høres og give en speciel tilladelse til de sidste 30 cm af rygningen 

 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis