Mattering af glaserede tegl?

Hej 

Vi kigger på hus. Huset har sorte glaserede tegl. Det er efter vores mening en fejl. Så stor en fejl, at det nærmer sig en dealbreaker.

Inden vi dropper huset eller indstiller os på at skifte taget, vil jeg høre, om nogen kender til en metode til mattering af de glaserede tegl?

Kan de sandblæses let?

Kan de behandles kemisk - med syre - andet?

Andre gode afprøvede forslag?

På forhånd tak for et godt råd :-)

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
glem alt om at lave om på teglen. Enhver sandblæsning vil ødelægge teglen og den vil bagefter nedbryde i løbet af 0,5 - og ingen giver dig garanti.
At ætse det er en sjov tanke, har jeg aldrig hørt om, glaserede tegl er ellers noget meget syrefast,

Du kan smøre noget ovenpå. Det bliver nok heller ikke pænt. Dit tegltag vil måske ligne et eternittag med "ligskjorte". Også her: Det vil være svært at få en garanti for arbejdet, da den glaserede overflade er meget glattere end en ru eternit. Det kan være at smørelsen falder af i flager.


Ja, de der glaserede tegl var moderne en gang.
Måske kan det glas eller soda blæses, det vil ikke gå i dybden og ødelægge glaseringen, men tror der bliver grimt, og algerne har jo så nok frit slaw på den ru overflade.
Maling eller ætsning tror jeg ikke på...
Så lev med taget, skift det, eller drop købet....

Vi prøver igen, i morgen --
Måske kan det glas eller soda blæses, det vil ikke gå i dybden og ødelægge glaseringen, men tror der bliver grimt, og algerne har jo så nok frit slaw på den ru overflade.
Maling eller ætsning tror jeg ikke på...
Så lev med taget, skift det, eller drop købet....

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak for de gode svar - jeg må nok leve med taget, skifte det eller gå efter et andet hus 😀
Mange tak for de gode svar - jeg må nok leve med taget, skifte det eller gå efter et andet hus 😀
Annonce
Mange tak for de gode svar - jeg må nok leve med taget, skifte det eller gå efter et andet hus 😀
Mange tak for de gode svar - jeg må nok leve med taget, skifte det eller gå efter et andet hus 😀
Mange tak for de gode svar - jeg må nok leve med taget, skifte det eller gå efter et andet hus 😀
Mange tak for de gode svar - jeg må nok leve med taget, skifte det eller gå efter et andet hus 😀
Mange tak for de gode svar - jeg må nok leve med taget, skifte det eller gå efter et andet hus 😀
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også