Tilkobling af lampe

Jeg skal sætte en ny lampe op med en blå og brun ledning - normalt nul og tændledning.

Mit lameudtag indeholde en del samlinger - har vedhæftet billede.

Bør jeg ikke blot skulle tilkoble blå til blå og brun til brun - altså i hullet ved siden af de respektive ledninger?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hov, glemte helt problemstillingen.
Lampen lyser, men det gør den hele tiden når den er tilsluttet. Jeg kan ikke slukke lampen, selvom kontakten som hører til rent faktisk er slukket.

Det er formodentlig den blå og en af de 2 sorte tilslutninger du skal bruge, om det er ren sort eller sort med hvid stribe kan du se i kontakten, - den brune i dit lampeudtag er den faste fase, som sikkert føres videre til næste sted. Det er jo tændledningen fra kontakten du skal have fat i.

Det var det, tak Nu virker det.
Jeg kan ved den søde grød ikke forstå at folk går så meget op i farver på ledninger.
Strømmen er totalt ligeglad med farven på ledningen, så det eneste rigtige er at måle hvilke ledninger der skal bruges.... alt andet er rent gæt (hvilket selvfølgelig kan være vældigt sjovt, men det kommer man ikke nærmere den rigtige løsning af).

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja det er underligt,jeg har købt grøn strøm og det kommer ud af en blå ledning.

René

Din grønne strøm kommer nu nok ud af en sort eller grå kabel hvis vi skal til at strides om farver. Ellers god pointe både hos dig og Henrik.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis