Underdimensionet radiatorer / Skifte dem ??

Hejsa - jeg købte et hus, hvor alle radiatorer er nærmest nye og det er hele vvs installationen, MEN de erallaf typen RIO 555 pk1 -  og i under etagen på ca 50m sidder der en KUN 80er og en 120er iflg rios data blade er det jo latterligt lidt kw de kan gi og rigtigt nok selv om de begge står på 4 kan der kun blive 18-19c.

Pillefyret står og hygger sig på nærmest pause modus omkring 2kw (der er noget baderum/gang m gulvvarme)

Så hvad gør jeg ...- jeg kan vel på ingen måpde pine mere ud af dem ? hvis jeg måler på indgang /udgang er det ca 65/40 ... 

Hvis jeg køber samme rio model bare i Pk2 - passer rør og beslag så ??

Jeg har fået et super tilbud bud på et par RIO pk2 - men de er begge ca 20cm længre dvs en 100 og en 150... kunne jeg tilpasse dem med en stump rør... ??

Jeg tror de er lavet sådan at der ligger et isoleret alupex på loft, som går ned i muren som alm pex til en murbøsning.. - orker næsten bare ikke at skulle brække det op fræse nye riller osv

 

 

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var ikke meget radiator kap. Men i første omgang vil jeg nu foreslå at hæve kedeltemp. til 70 grader (hvilket man også anbefaler ved de fleste pillefyr) Men ellers må du havde nogle større radiatorer op med lidt ekstra rørføring.

Du efterlyser en smart/pæn måde og sætte nogle længere radiatore op, som jeg læser dele af dit indlæg. For og kunne få nogle fif, bør du lægge nogle billeder af de nuværende radiatore på dit indlæg så vi kan se hvordan rørføringen er udført.

Her og nu så i ikke fryser, er kuren højere kedeltemperatur og hastigheden op på pumpen, som andre helt rigtigt oplyser. 

Har du en af de nye grunfoss pumper med autoadapt bør du oplyse det, idet vi kan finde en bedre indstilling frem end den automatiske.   

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis