Lime gipsplader på kælderloft

Hej LDS,

Jeg har en kælder hvor loftet er noget gammel puds der efterhånden ikke er særlig pænt. Jeg ønsker en ny overflade og har dermed overvejet fibergips i stedet for at pusdse det gamle loft op (som jeg ser som en kæmpe omgang). Da der i forvejen ikke er særlig højt til loftet, ville jeg gerne undgå en konstruktion med forskalling. Kan man lime fibergips op? Etagedækket er i solid beton, hvorfor det ikke er nemt at skrue 30-40 skruer i pr. plade. Nogle enkelte skruer i hver gipsplade er ikke det store problem, hvis de kan hjælpe med at holde den på plads mens limen hærder.

Har nogen erfaring med at lime plader op, eller har andre forslag til en loftløsning som ikke er særlig høj?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige Fermacell som har fibergips har jo også klæbemørtel til at lime plader fast med. Så bare op med dem http://www.bygmax.dk/fermacell-klaebemortel-20-kg-3-4-kg-m2.html

Du har også ret i at du lige bør skrue et par skruer i, hertil kan du bruge karmskruer: http://www.bygmax.dk/karmskruer-med-hoved-7-5-x-42-mm-1.html , der skal bare bores for og så lige forsænke hovedet lidt ind i pladen.
Jeg har monteret mange fermacellplader på den måde, dog som væg

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Du skal dog fuldspartle fermacell plader... så måske arbejdet bliver lige så stort?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg ville også foretrække at pudse eller spartle loftet. Det må da være det lettelse.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også